کارآفرینی در حوزه قارچ

افتتاح واحد تولید قارچ خوراکی دکمه‌ای در شهرستان خدابنده

تولید قارچ نیاز به دانش تولید دارد چون کیفیت کار پایین باشد از قیمتش کم می‌شود

افتتاح واحد تولید قارچ شهرستان خدابنده، بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلو در دو ماه برداشت دارم و فروش کیلویی ۶ هزار و ۵۰۰ تومان درآمد حاصل از کارم است.

به گزارش خبرگزاری هاگ، اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یکی از رویکردهای مورد تأکید مقام معظم رهبری می‌باشد که توجه به این امر مهم در شرایط امروز کشور یک نیاز جدی به‌حساب می‌آید.

در همین رابطه، رضا عابدینی کارآفرین خدابنده‌ای با پیروی از این مهم توانسته است با طرح تولید قارچ بخشی از نیاز شهرستان خدابنده را تأمین کند. این کارآفرین که در حوزه پرورش قارچ فعالیت دارد با شوق و علاقه در کنار پشتکاری که دارد، در سخنان خود ابراز امیدواری کرد: در آینده می‌خواهد تولیدات قارچ خود را افزایش دهد.

عابدینی درباره نحوه شروع به فعالیت خود این‌گونه توضیح داد: از مرداد سال ۹۵ با مبلغ آورده خودم و با وام ۱۰ میلیون تومانی بسیج سازندگی کار را شروع کردم، ابتدا سالن را در پارکینگ خانه ساختم و آن را مجهز کردم، این سالن ۴۰ متری را ساختم و ۲۷ میلیون تومان هزینه آن شد.

ظرفیت تولید

عابدینی درباره این صنعت و شرایط موردنیاز آن، بیشتر توضیح داد: تولید قارچ نیاز به دانش تولید دارد چون کیفیت کار پایین باشد از قیمتش کم می‌شود و بعد از تولید باید بازار هدف مناسبی داشته باشید تا فروشش به مشکل برنخورد چون قارچ که فروش نرود لک‌دار می‌شود و مشتری آن را نمی‌پذیرد.

این کارآفرین ضمن اشاره به خواص این ماده مقوی، بیان کرد: قارچ یک ماده گیاهی بسیار مفید برای سلامتی انسان است که منبع سرشاری از پروتئین است و از گیاهان و گوشت‌هایی که تولید می‌شوند سالم‌تر است و به خاطر جذب بالا برای کسانی که دچار مشکل اضافه‌وزن هستند و به دنبال رژیم لاغری هستند بسیار مناسب است چون‌که چربی سوزی بالایی دارد و البته خاصیت ضد سرطانی هم دارد و به نظر من باید این ماده غذایی در سبد خانوارها جا داشته باشد.

خواستن توانستن است

کارآفرین خدابنده‌ای به جوانان جویای کار این شهرستان، توصیه کرد: خواستن توانستن است و انسان هر کاری که بخواهد می‌تواند انجام دهد و مهم این است که اراده کرده و اقدام و عمل کند و منتظر این نباشد که دیگران بیایند به وی شغل بدهند بلکه خودشان باید آستین همت را بالا بزنند و کارآفرین باشند.

عابدینی در اختتامیه سخنان خود از مسئولان خواست تا در راهی که قدم گذاشته کمکش کنند و با در اختیار گذاشتن وام او را یاری رسانند تا فعالیتش را توسعه دهد و از سپاه شهرستان خدابنده به خاطر دادن تسهیلات و همچنین خبرنگار اشراق ۲۴ که کار انعکاس خبری را بر عهده داشت تشکر کرد.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ پیگیری کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا