اخبار تولید قارچ سراسر کشور

افتتاح واحد تولید قارچ در بجنورد

برای اجرای این طرح 9 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات هزینه شده است

افتتاح واحد تولید قارچ در بجنورد، واحد تولید قارچ روز یکشنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی در ” شهرک صنعتی  بیدک “بجنورد به بهره برداری رسید.

ظرفیت تولیدی سالانه

به گزارش خبر گزاری هاگ ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی طی سخنان خود با اشاره به ظرفیت تولید سالانه این واحد که بالغ بر 215 تن قارچ می باشد، افزود: برای اجرای این طرح 9 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات هزینه شده و از این طریق برای 9 نفر ایجاد اشتغال شده است.

جزئیات پیاده سازی طرح

عبدالله یوسفی در خصوص افتتاح واحد تولید قارچ در بجنورد و جزئیات پیاده سازی این طرح این چنین گفت : این واحد در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع ایجاد شده که با توجه به قابلیت صادراتی محصولات آن، بازار داخلی و خارجی هدف برای ارسال تولیدات آن شناسایی شده است.

در این آئین به صورت ویدئو کنفرانسی 108 طرح عمرانی و تولیدی در زیربخش‌های کشاورزی، آب و خاک، صنایع تبدیلی، گلخانه، آبخیزداری، دام و طیور، شیلات، نوغان داری و سایر موارد افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

اعتبار اختصاص داده شده

بالغ بر سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه منظور شده که 100 پروژه آن مورد بهره برداری قرار گرفته و هشت طرح نیز آغاز شده است. گفتنی است خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که 300 هزار هکتار آن کشتزار و مابقی باغ است.

لازم به ذکر است دومین سفر استانی دولت تدبیر و امید روز یکشنبه به استان خراسان شمالی صورت گرفت که در این چهارچوب شماری از وزرا و اعضای دولت به نمایندگی از ریاست جمهوری با حضور در شهرستان‌های مختلف این استان اقدام به افتتاح طرح‌های انجام شده تصویب شده سفر قبلی و یا آغاز طرح‌های جدید کردند.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان شمالی عبدالله یوسفی در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ گفت: سالانه بیش از ۵۵۰ تن قارچ خوراکی در واحدهای تولیدی این استان تولید می‌شود که در سال جاری با بهره‌برداری از ۲ واحد پرورش و ولید قارچ خوراکی میزان تولید نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این میزان قارچ خوراکی در ۴۸ واحد تولید می‌شود که ۴ واحد آن صنعتی و بقیه در قالب مشاغل خانگی است.

یوسفی میزان اشتغال مستقیم در واحدهای پرورش قارچ استان را ۸۰ نفر و ارزش اقتصادی این محصول را هفت میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: قارچ تولیدشده استان، علاوه بر مصرف داخلی به سایر استان‌های هم‌جوار نیز صادر می‌شود.

وی بهبود کمی و کیفی تولید قارچ را مشروط به استفاده از پارامترهای متعددی از قبیل کیفیت کمپوست، اسپان یا بذر انتخاب‌شده و ایجاد عوامل محیطی مطلوب (تأمین دما و رطوبت) در سالن‌ها عنوان کرد.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا