کارآفرینی در حوزه قارچ

افتتاح واحدهای تولیدی قارچ در ورامین

اشتغال‌زایی کارآفرین بسیجی برای ۱۰ نفر با احداث کارگاه پرورش قارچ

افتتاح واحدهای تولیدی قارچ در ورامین، به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از صداوسیما، مسئول بنیاد جهادی امام رضا(ع) کشور گفت: به مناسبت هفته بسیج، این واحد تولیدی قارچ خوراکی و دارویی توسط بسیجیان گروه جهادی امام رضا(ع) افتتاح شد.

مهدی مسکنی افزود: این واحد توانایی تولید بیش از ۲۴ تن قارچ از انواع خوراکی و دارویی را دارد که با همت گروههای جهادی به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر حدود ۳۵ نفر در آن مشغول به‌کار شدند.

وی گفت: هدف ما کمک به واحدهای تولیدی است که بر اثر نداشتن منابع مالی دچار مشکلاتی شدند و بعضی از آن‌ها نیز تعطیل شده‌اند، و از طریق منابع مادی و کمک های دیگر این واحدها را راه‌اندازی می‌کنیم.

مسکنی مسئول بنیاد جهادی امام رضا(ع) در خصوص افتتاح واحدهای تولیدی قارچ در ورامین افزود: در حال حاضر فقط تفکر و کمک‌های کارشناسی و ابتکار بسیجی می‌تواند به اقتصاد ما کمک کند و ما همیشه پای کار کشور و مسائل آن ایستاده‌ایم.

صباح ظاهری، که در سال ۹۳ کار خود را با یک سالن پرورش قارچ آغاز کرده بود، هم‌اکنون برای بیش از ۱۰ نفر در ۳ واحد تولیدی و ۶ سالن اشتغال زایی کرده است.

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از کردتوی، امروز و به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج، به دیدار یکی از بسیجی‌هایی آمدیم که با کسب دانش برتر کشاورزی و باغبانی در صدد است تا بتواند با کارآفرینی موفق دیگران را نیز از علم و دانش خود بهره‌مند سازد.

صباح ظاهری متولد روستای سرتیپ‌آباد از توابع شهرستان قروه  است که با ۳۳ سال سن موفق شده است پس از کسب مدرک کارشناسی ارشد در رشته باغبانی با احداث واحد تولید و پرورش قارچ خوراکی برای بیش از ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی نماید.(۱ آذر ۱۳۹۹)

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا