اخبار صنعت قارچجهاد کشاورزی

افتتاح ۳۷ طرح کشاورزی در دهه مبارک فجر

همزمان با دهه مبارک فجر ۳۷ طرح کشاورزی و دامداری در چهارمحال و بختیاری به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس جهاد کشاورزی استان گفت: این طرح‌ها با اعتبار ۱۹۹ میلیارد تومان در زمینه‌های آب و خاک، بهبود تولیدات دامی و گیاهی، صنایع و ترویج به بهره برداری می‌رسد.

عطاالله ابراهیمی افزود: همچنین در دهه مبارک فجر کلنگ افتتاح یک واحد گلخانه در سفیددشت به زمین زده می‌شود. وی گفت: این گلخانه با متقاضی بخش خصوصی در ۵ هکتار به کمک تسهیلات بخش ملی راه اندازی می‌شود.

ابراهیمی افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۱۰ هکتار به سطح گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری افزوده شد به طوری که در شش ماه نخست ۱۴۰۰ رتبه نخست توسعه گلخانه به این استان اختصاص یافت.

وی گفت: همچنین از ابتدای امسال تا کنون ۲۰۰ هکتار به عنوان مجوز تاسیس و توسعه گلخانه در چهارمحال و بختیاری صادر شده است.
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از برگزاری جشنواره قارچ در استان خبر داد و گفت: این جشنواره برای حمایت از رونق تولیدات داخلی، ترویج غذای سالم و افزایش سرانه مصرف قارچ در شهرکرد برگزار خواهد شد.

عطاالله ابراهیمی هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش سرانه مصرف قارچ در راستای سلامت جامعه و پایداری تولید این محصول خوراکی عنوان کرد.
وی گفت: چهارمحال و بختیاری تولید کننده عمده قارچ است و رتبه هفتم کشوری را به خود اختصاص داده است.
ابراهیمی گفت: سرانه مصرف قارچ که سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هاست در جهان حدود پنج کیلوگرم در سال به ازای هر نفر است که این آمار در کشور ۱.۵ کیلوگرم و برای مردم چهارمحال و بختیاری کمتر از ۷۰۰ گرم است.

وی افزود: هم‌اکنون در چهارمحال و بختیاری۶ هزار و ۵۰۰ تن قارچ تولید می‌شود در حالی‌که سرانه مصرف این محصول در استان پایین‌تر از میزان تولید است.

ابراهیمی با بیان اینکه قارچ خوراکی جایگزینی مناسب برای مصرف گوشت و دیگر مواد غذایی است، افزود: میزان مصرف آب برای پرورش قارچ نیز بسیار کم و به لحاظ اقتصادی و غذایی پرارزش است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا