جهاد کشاورزی

افتتاح ۵۷ طرح عمرانی و خدماتی در بیجار

افتتاح واحد تولیدی قارچ در بخش دشتک چالدران

افتتاح ۵۷ طرح عمرانی و خدماتی در بیجار، بالغ‌ بر ۵۶ میلیارد و ۲۳۸ میلیون ریال اعتبار برای ۵۷ طرح بخش کشاورزی شهرستان بیجار هزینه شده است که ازجمله این طرح‌ها می‌توان به کشت گیاهان دارویی، تولید و پرورش قارچ خوراکی، تهیه لوازم مخصوص کشاورزی، اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار، لایه روبی قنات‌ها و پروش دام سبک و سنگین اشاره کرد.

جزییات بودجه اختصاص‌یافته

به گزارش خبرگزاری هاگ مدیر جهاد کشاورزی بیجار طی مراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها عنوان کرد: امسال در راستای اشتغال‌زایی روستایی و تثبیت شغل در بخش کشاورزی ۴۰ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال برای این شهرستان مصوب شد که تاکنون با توجه به استقبال متقاضیان بیش از ۵۶ میلیارد و ۲۳۸ میلیون ریال اعتبار جذب‌شده است.

پیمان قمری  در ادامه سخنان خود در رابطه افتتاح ۵۷ طرح عمرانی اضافه کرد: از این میزان اعتبار حدود ۱٬۷۲۸٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال سهم دولت، ۳۹ میلیارد و ۱۹۲ میلیون ریال سهم تسهیلات پرداخت‌شده اشتغال پایدار روستایی و ۱۵ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال آورده سرمایه‌گذاران است.

قمری در ادامه از اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و نقش آن در افزایش سرانه درآمد مردم گفت و عنوان کرد: بیش از ۳۰ طرح در حوزه ایجاد جایگاه دام، تهیه و پرورش دام در کارگروه اشتغال پایدار روستایی مورد تصویب و با جذب اعتبار به بهره‌برداری رسیده است.

اشتغال‌زایی

مدیر جهاد کشاورزی بیجار  در خصوص میزان اشتغال‌زایی این طرح‌ها گفت: با بهره‌برداری ۵۷ طرح بخش کشاورزی در دهه فجر، ۱۱۶ فرصت شغلی جدید و اشتغال ۱۳۰ نفر نیز تثبیت می‌شود.

گفتنی است که استان کردستان با بیش از یک‌میلیون و ۱۱۰ هزار هکتار زمین قابل‌کشت مرغوب و مستعد باغی و زراعی وجود دارد و سالانه بیش از ۲٫۵ میلیون تُن انواع محصولات کشاورزی (زراعی، باغی) برداشت می‌شود.

در این استان درمجموع ۳۸ هزار هکتار انواع باغ‌های محصولات هسته‌دار و بدون هسته وجود دارد و سالانه بیش از ۲۷۰ هزار تن انواع محصولات باغی در استان برداشت می‌شود.

افتتاح واحد تولیدی قارچ در بخش دشتک چالدران

فرماندار شهرستان چالدران گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه روستایی واحد تولیدی قارچ در بخش دشتک به بهره‌برداری رسید.

محمدزاده درباره جزییات این خبر گفت: واحد تولیدی قارچ با سرمایه‌گذاری ۲۲۰ میلیون تومان از محل اعتبار صندوق کارآفرینی امید و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با تولید سالانه ۸۰ تن با اشتغال‌زایی ۷ نفر به بهره‌برداری رسید. فرماندار شهرستان چالدران در رابطه با نوع قارچ تولیدی عنوان کرد: این واحد تولیدی قادر است ۳ نوع قارچ دکمه‌ای، شاه صدف هم خوراکی هم دارویی و نوع دیگر فقط دارویی هست بنام ” قانه دل مانیسیوم” تولید نمایند.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا