اخبار جهان در حوزه قارچ

افزایش ارزش بازار قارچ کاربردی در سال 2029

ارزیابی بازار جهانی قارچ‌های کاربردی: روندها و پیش‌بینی صنعت تا سال 2029

با توجه به اهمیت قارچ‌های کاربردی در اقتصاد امروز و به ویژه جایگاه ممتاز آن در آینده جهان، به تازگی گزارش جامعی از بازار جهانی این نوع قارچ‌ها توسط گروه تحقیقات بازار دیتا بریج Data Bridge Market Research به بازار عرضه شده که در آن، روند صنعت قارچ کاربردی در بازار جهانی بر اساس گونه، نوع محصول، دسته، طبیعت، روش کشت، و کاربرد تحلیل و بررسی شده و  تا سال 2029 چشم‌انداز کاملی از وضعیت این صنعت ارائه شده است.

قارچ‌های کاربردی چیستند؟

قارچ های کاربردی با قارچ‌های صدفی معمولی موجود در سوپرمارکت محلی شما متفاوت هستند. آنها گروهی از قارچ‌ها هستند که فراتر از فواید تغذیه‌ای‌شان، هر کدام به روش خاصی به تقویت سلامت و رفاه کلی کمک می‌کنند، مانند کاهش سطح استرس، تقویت عملکرد شناختی، افزایش انرژی و … .

به دلیل بسیاری از ترکیبات زیست فعال منحصر به فرد و تطبیق‌پذیری قارچ‌های کاربردی به راحتی می‌توان آنها را به مواد مختلف افزود و ترکیبات جدید ایجاد نمود؛ به همین دلیل آنها به اشکال مختلف، به صورت پودر، تنتور یا عصاره فروخته می‌شوند، و به عنوان یک مکمل غذایی ترکیب می‌گردند.

ارزش بازار قارچ‌های کاربردی در 9 سال آینده چه مقدار است؟

با توجه به رشد روزافزون زندگی شهری و سبک زندگی پر مشغله مردم در سراسر جهان، گرایش عموم انسان‌ها به سمت مصرف محصولات غذایی فرآوری شده گرایش پیدا کرده و همین امر سبب ایجاد چشم انداز فروش ممتاز در بازار جهانی قارچ شده است. به علاوه، افزایش آگاهی از مزایای سلامتی مصرف قارچ، و تمایل به جایگزینی آن با پروتئین‌های جانوری، فرصت‌های تجاری بازار قارچ را صد چندان تقویت می‌کند.

مطابق گزارشات گروه تحقیقات بازار دیتا بریج، ارزش بازار قارچ در سال 2021 به 8.01 میلیارد دلار رسیده است و انتظار می‌رود تا سال 2029 به ارزش 13.36 میلیارد دلار افزایش یابد، البته در صورتی که نرخ رشد مرکب سالانه  را 6.6  درصد در بازه زمانی 2022 تا 2029 در نظر بگیریم.

 

جزئیات گزارش
 2022  تا  2029 دوره پیش‌بینی
2021 سال مبنا
2020 (قابل تنظیم برای 2014 – 2019) سال‌های تاریخی
 درآمد به میلیارد دلار، حجم در واحد، قیمت گذاری به دلار واحدهای کمی
بر اساس گونه (دکمه‌ای، شیتاکه، ریشی، چاگا، یال شیر، کوردیپس، مایتاکه، دم بوقلمون، ترملا، …)، نوع محصول (کشت شده، وحشی)، دسته‌ (عادی، طیف کامل)، طبیعت (معمولی، ارگانیک)، روش کشت (در بستر، چوب کشت شده)، کاربرد (داروسازی، غذا و نوشیدنی، مکمل‌های غذایی، مواد غذایی، تغذیه ورزشی، مراقبت شخصی، سایر موارد) بخش های تحت پوشش
ایالات متحده آمریکا، کانادا، مکزیک در آمریکای شمالی، آلمان، سوئد، لهستان، دانمارک، ایتالیا، بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، هلند، بلژیک، سوئیس، ترکیه، روسیه، بقیه اروپا در اروپا، ژاپن، چین، هند، کره جنوبی، نیوزلند، ویتنام، استرالیا، سنگاپور، مالزی، تایلند، اندونزی، فیلیپین، بقیه آسیا و اقیانوسیه (APAC) در آسیا و اقیانوسیه (APAC)، برزیل، آرژانتین، بقیه آمریکای جنوبی به عنوان بخشی از آمریکای جنوبی، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، عمان، قطر، کویت، آفریقای جنوبی، بقیه خاورمیانه و آفریقا (MEA) به عنوان بخشی از خاورمیانه و آفریقا (MEA) کشورهای تحت پوشش
• مصرف کنندگان خوراکی هایی را انتخاب می کنند که ارزش بیشتری به سبک زندگی و رژیم سالم آنها می بخشد

• افزایش آگاهی سلامت مصرف کننده، تقاضا برای محصولات ارگانیک را افزایش می دهد

• مشارکت رو به رشد کشاورزان و کارآفرینان در تولید قارچ کاربردی

فرصت ها

ارزیابی بازار صنعت قارچ کاربردی

گروه تحقیقات بازار دیتا بریج در گزارش مفصل خود بازار قارچ کاربردی را با جزئیات تحولات جدید اخیر، مقررات تجاری، تجزیه و تحلیل واردات و صادرات، تجزیه و تحلیل تولید، بهینه سازی زنجیره ارزش، سهم بازار، تاثیر بازیگران داخلی و داخلی بازار، تجزیه و تحلیل فرصت ها از نظر جیب های درآمدی در حال ظهور، و تغییرات در بازار، ارائه داده است.

به علاوه مقررات، تجزیه و تحلیل رشد استراتژیک بازار، اندازه بازار، رشد بازار دسته بندی، جایگاه های کاربردی و تسلط، تاییدیه های محصول، راه اندازی محصول، گسترش جغرافیایی، نوآوری های تکنولوژیکی در بازار را نیز مطالعه نموده است. به این ترتیب توانسته محدودیت‌ها و فرصت‌های بازار  قارچ کاربردی را در گزارش جامع خود به خوبی رصد کند و به مخاطبان ارائه نماید.

محرک‌های بازار:

– تقاضای رو به رشد برای دریافت غذاهای کاربردی به دلیل افزایش آگاهی سلامتی

در چند سال گذشته تقاضا برای مواد غذایی کاربردی که دارای فواید سلامتی و درمانی هستند، به شدت افزایش یافته است. افزایش تقاضا برای مصرف قارچ در نتیجه افزایش آگاهی مصرف کننده، افزایش هزینه‌کرد مصرف‌کننده، و افزایش آگاهی و دانش محصول از طریق تبلیغات، رصد می‌شود.؛ و مصرف‌کنندگان روز به روز به مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که به شیوه‌های پایدار به دست می‌آیند، علاقه‌مندتر می‌شوند، مانند آنهایی که برچسب‌های ساده‌شده، بدون افزودنی/نگهدارنده، غیر GMO، و فهرست مواد تشکیل‌دهنده قابل تشخیص دارند.

– افزایش آگاهی در مورد مزایای قارچ کاربردی در صنعت مراقبت فردی

استفاده از پودر قارچ به عنوان یک ماده در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، ضد پیری، ضد چین و چروک، سفید کننده پوست و مرطوب کنندگی آن است که آن را به یک ماده ایده‌آل برای لوازم آرایش تبدیل می‌کند. در نتیجه، چندین شرکت چند ملیتی به تدریج در حال توسعه و عرضه محصولات مراقبت شخصی با قارچ کاربردی به عنوان یک عنصر کلیدی هستند.

فرصت‌های بازار:

مصرف کنندگان به طور فزاینده‌ای خوراکی هایی را انتخاب می کنند که ارزش بیشتری به سبک زندگی و رژیم سالم آنها می افزاید. در نتیجه، افزایش آگاهی سلامت مصرف‌کننده، تقاضا برای محصولات ارگانیک با ارزش غذایی بالا را افزایش می‌دهد.

این افزایش در پذیرش محصول قارچ کاربردی ارگانیک می تواند به عنوان فرصتی برای تولیدکنندگان قارچ کاربردی برای رشد و گسترش بازار خود در نظر گرفته شود. مشارکت رو به رشد کشاورزان و کارآفرینان در تولید قارچ کاربردی نیز به طور پیوسته افزایش یافته و انگیزه ای برای بازار قارچ های کاربردی فراهم می کند.

محدودیتهای بازار:

با این حال، بخش قابل توجهی از جمعیت افراد جهان به قارچ حساسیت دارند که این پتانسیل بازار را برای رشد در بازار عصاره قارچ کاربردی محدود می کند. استفاده طولانی مدت از آن نیز می‌تواند عوارض جانبی مانند خشکی دهان، گلو و بینی و همچنین خارش و بثورات و موارد دیگر ایجاد کند.

 

تأثیر COVID-19 بر بازار قارچ کاربردی

چندین مطالعه اپیدمیولوژیک و بالینی، توانایی قارچ‌های کاربردی و مکمل‌های مشتق شده از قارچ را برای بهبود پاسخ‌های ذاتی و سازگار سیستم ایمنی بدن به پاتوژن های مختلف از جمله ویروس ها تایید کرده‌اند.

از آنجایی که COVID-19 فروش مکمل‌های تقویت کننده سیستم ایمنی را افزایش داده ، انتظار می‌رود استفاده از عصاره قارچ کاربردی در چنین مکمل هایی منجر به رشد قابل توجهی در بازار قارچ جهان شود.

 

محدوده بازار عملکردی جهانی قارچ

بازار قارچ کاربردی بر اساس گونه، نوع محصول، دسته بندی، طبیعت، روش کشت و کاربرد تقسیم بندی می شود که بسیار گسترده است:

گونه‌ها

  • شیتاکه
  • ریشی
  • چاگا
  • یال شیر
  • کوردیسپس
  • میتاکه
  • دم بوقلمون
  • ترملا
  • دیگران

نوع محصول

  • کشت شده
  • وحشی

طبیعت

  • مرسوم
  • ارگانیک. آلی

روش کشت

  • بستر کشت شده
  • چوب/چوب کشت شده

کانال توزیع

  • دارویی
  • غذا و نوشیدنی
  • مکمل های غذایی
  • مواد مغذی
  • تغذیه ورزشی
  • مراقبت شخصی

تحلیل و چشم‌انداز منطقه‌ای بازار قارچ کاربردی

کشورهای تحت پوشش گزارش بازار قارچ کاربردی  عبارتند از: ایالات متحده آمریکا، کانادا، مکزیک در آمریکای شمالی، آلمان، سوئد، لهستان، دانمارک، ایتالیا، بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، هلند، بلژیک، سوئیس، ترکیه، روسیه، بقیه اروپا در اروپا. ، ژاپن، چین، هند، کره جنوبی، نیوزیلند، ویتنام، استرالیا، سنگاپور، مالزی، تایلند، اندونزی، فیلیپین، بقیه آسیا و اقیانوسیه (APAC) در آسیا-اقیانوسیه (APAC)، برزیل، آرژانتین، بقیه جنوب آمریکا به عنوان بخشی از آمریکای جنوبی، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، عمان، قطر، کویت، آفریقای جنوبی، بقیه خاورمیانه و آفریقا (MEA) به عنوان بخشی از خاورمیانه و آفریقا (MEA).

انتظار می رود آسیا و اقیانوسیه با سریع ترین نرخ رشد کند. چین بر این منطقه تسلط دارد، زیرا کاشت قارچ معمولی هزینه کمتری نسبت به کشت قارچ ارگانیک دارد و عملکرد بالاتری از قارچ تولید می کند. ایالات متحده بر این بخش در آمریکای شمالی تسلط دارد زیرا قارچ ها به طور طبیعی در آب و هوای این کشور بدون هیچ مشکلی برای برداشت رشد می کنند. بخش معمولی در آلمان بر بازار اروپا تسلط دارد زیرا شامل محیط های کنترل شده برای رشد قارچ است که یک کمپوست غنی حاوی نیتروژن برای رشد قارچ فراهم می کند.

در گزارش مبسوط تحقیقات بازار دیتا بریج، عوامل مؤثر بر بازار قارچ جهان و تغییرات در تنظیم بازار که بر روند فعلی و آتی بازار تأثیر میگذارد، ذکر شده است. همچنین حضور و در دسترس بودن برندهای جهانی و چالش‌های پیش روی آنها به دلیل رقابت زیاد از سوی برندهای داخلی و داخلی، تاثیر تعرفه های داخلی و مسیرهای تجاری نیز در این گزارش مورد توجه قرار گرفت است.

تجزیه و تحلیل سهم بازار مناظر رقابتی و قارچ کاربردی

در این بازار رقابتی، جزئیات مرور کلی شرکتهای تولید قارچهای کاربردی و صنایع وابسته به آنها، شرح مالی شرکت، درآمد تولید شده، پتانسیل بازار، سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه، ابتکارات بازار جدید، حضور جهانی، سایت‌ها و امکانات تولید، ظرفیت‌های تولید، نقاط قوت و ضعف شرکت، راه اندازی محصول، عرض و وسعت محصول، بسیار مهم است.

گروه تحقیقات بازار دیتا بریج، این اطلاعات را در گزارش کامل خود به تفصیل آورده است و به راحتی میتوان با خرید گزارش، به این اطلاعات ارزشمند دست یافت. به علاوه می‌توان به طور اختصاصی تحلیل یک شرکت خاص را نیز از گروه تحقیقات درخواست نمود.

اخبار جهان قارچ را با هاگ دنبال کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا