جهاد کشاورزی

افزایش اشتغال با توسعه زنجیره‌ های تولید

با توسعه زنجیره‌های تولید شاهد افزایش اشتغال مردم محلی خواهیم بود

محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از توابع استان خراسان رضوی، از افزایش تعداد زنجیره‌ های تولید در این شهرستان به ۶ زنجیره خبر داد و گفت: با توسعه زنجیره‌های تولید شاهد افزایش اشتغال مردم محلی خواهیم بود.

وی تکمیل زنجیره‌های تولید را از اهداف دولت و وزارت جهاد کشاورزی دانست و افزود: تاکنون در این خصوص قدم‌های بسیار خوبی در شهرستان کاشمر برداشته شده است.

وی اظهار کرد: اگرچه در حوزه تولید گوشت سفید و مرغ تا پارسال حدود 800 هزار قطعه جوجه‌ ریزی در دوره داشتیم اما با ورود زنجیره‌های تولید در این حوزه و افزایش آنها این عدد به 2 میلیون و 50 هزار قطعه در دوره رسید.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر همچنین تصریح کرد: قبل از ایجاد زنجیره‌ های تولید در شهرستان تولید 8000 تن تولید گوشت سفید داشتیم که اکنون به 15000 تن رسیده و از این نظر جزء شهرستان‌های برتر  استان خراسان رضوی هستیم.

وی از تلاش برای تکمیل زنجیره تخم‌ مرغ و افزایش ظرفیت‌ها خبر داد و اظهار کرد: تاکنون توسط تولیدکننده‌های بخش خصوصی در این حوزه حدود 250 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که در استان و کشور بی‌نظیر است.

شجعی با بیان اینکه طی 2 سال اخیر با فعالیت زنجیره تولید دارو و فراورده‌های مربوط به گیاهان دارویی در شهرستان و روند رو به رشد آن تا امروز بالغ‌ بر 500 میلیارد تومان در حوزه ایجاد پالایشگاه گیاهان دارویی در شهرستان سرمایه‌گذاری شده است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری صورت گرفته در مرحله اول برای کنستانتره‌گیری، اسانس‌گیری و در ادامه تولید دارو و عطر است، امیدواریم با تکمیل بزرگترین پالایشگاه گیاهان دارویی کشور در این منطقه بتوانیم شهرستان کاشمر را به عنوان مرکز زنجیره گیاهان دارویی کشور معرفی کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر عنوان کرد: با راه‌اندازی دو زنجیره تکمیل ظرفیت تخم‌مرغ و همچنین تکمیل پالایشگاه گیاهان دارویی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ شغل جدید در شهرستان کاشمر ایجاد می‌شود.

وی با اعلام اینکه برای امسال تکمیل و افزایش زنجیره‌ها در دستور کار قرار دارند، گفت: زنجیره‌های تولید موجب امنیت اشتغال و تداوم در تولید می‌شوند.

شجعی همچنین از دستور کار قرار داشتن ایجاد زنجیره تولید قارچ خوراکی، پنبه و انگور خبر داد و افزود: تمام تلاش خود را برای ایجاد پایانه خشکبار محصولات کشاورزی برای صادرات به کار گرفته‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه طی دو سال گذشته شهرستان کاشمر در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی پیشرفت بسیاری داشته است، عنوان کرد: طی این مدت تعداد واحدهای تولیدی از 49 به 73 واحد افزایش پیدا کرده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر خاطرنشان کرد: در مجموع بالغ‌بر 800 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در شهرستان کاشمر سرمایه‌گذاری صورت گرفته و 120 میلیارد تومان نیز تسهیلاتی بوده که طی یک‌ سال گذشته دولت به بخش کشاورزی پرداخت کرده است.

وی با اشاره به فعالیت تنها کارخانه لینترگیری بذر پنبه کشور در شهرستان کاشمر و ایجاد زنجیره پنبه که در دستورکار شهرستان کار قرار دارد، افزود: اکنون این کارخانه بذر مورد نیاز 18 استان کشور را تأمین می‌کند، سال گذشته نیز ۱۲۰۰ تن بذر لینترگیری در این کارخانه تولید شده که امسال با به روزرسانی دستگاه‌ها امیدواریم ظرفیت به 1.5 الی 2 برابر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این حجم سرمایه‌گذاری در سطح شهرستان توسط بخش خصوصی موجب شده در استان رتبه اول و در کشور نیز جزء شهرستان‌های برتر باشیم، گفت: مهمترین زنجیره تولیدی بهره‌برداری شده در شهرستان که به دنبال افزایش ظرفیت هستند مربوط به گوشت مرغ است.

شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در پایان از افزایش تعداد زنجیره‌های تولید در این شهرستان به ۶ زنجیره خبر داد و افزود: با توسعه زنجیره‌های تولید شاهد افزایش اشتغال خواهیم بود.

منبع: ایسنا

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا