اخبار جهان در حوزه قارچاخبار صنعت قارچ

افزایش سه برابری تقاضای جهانی برای خرید قارچهای اگزوتیک

خود را برای درآمد دلاری آماده کنید!

حجم تجارت قارچهای اگزوتیک در جهان به شدت افزایش داشته، به طوری که در سه سال گذشته تقاضای خرید قارچهای اگزوتیک سه برابر بوده است. این باعث رونق بسیار برای شرکتهای مرتبط با تولید و توزیع این قارچها در جهان به ویژه اروپا و آمریکا بوده است.

یکی از پرورش دهندگان متخصص پرورش قارچهای اگزوتیک اظهار داشته که افزایش تقاضای خریداران برای انواع مختلف این قارچها به دلیل رونق رژیم غذایی گیاهی است. مردم به دلیل رو آوردن به گیاه‌خواری به مصرف انواع و اقسام قارچ روی آورده‌اند و این سبب شده تا قارچهای اگزوتیک جایگاه ویژه‌ای پیدا کنند.
در مقاله ۲۶ قارچ اگزوتیک محبوب در جهان با انواع معروف این نوع قارچها آشنا شوید و خود را برای تجارت جهانی و درآمد دلاری آماده کنید. ا

 

خرید قارچ‌های اگزوتیک
افزایش فروش قارچ‌های اگزوتیک

اسمیتی ماشرومز مستقر در لنکاوی معتقد است: «حجم تجارت در سه سال گذشته تقریباً سه برابر شده است. به ویژه انواع مختلف قارچ‌های صدفی که با یک میلیون بسته فروخته شده توسط شرکت Ormskirk در سال 2022 به سرعت از قفسه‌ها خارج می‌شوند.» این شرکت که 30 سال است در حال تولید و توزیع قارچهای اگزوتیک است، بنا دارد یک سایت تولید جدید را افتتاح کند تا ظرفیت رشد خود را برای قارچ شیتاکه و صدفی افزایش دهد.

مدیر عامل جان دوریان گفت که تقاضا در حال حاضر آنقدر زیاد است که او مجبور شده تجارت جدید خود را کنار بگذارد زیرا آنها نمی‌توانند به اندازه کافی تولید کنند. وی گفت: «رونق غذای گیاهی بهترین اتفاقی است که تا به حال برای کسب و کار ما رخ داده است و ناگهان گونه‌های اگزوتیک قارچ مانند قارچ صدفی و شیتاکه، که همین پنج سال پیش در تقلای فروششان بودم، فوق‌العاده مرسوم شدند.»

افزایش سه برابری تقاضای جهانی برای خرید قارچ
افزایش سه برابری تقاضای جهانی برای خرید قارچ

پس از پاندومی کرونا، مردم علاقه فزاینده‌ای به کیفیت‌ تغذیه‌ خود نشان دادند و به همین دلیل خواص متنوع قارچ‌ها مورد توجه قرار گرفت. اکنون گونه‌های بسیار نامتعارفی مانند یال شیر را هم در منوی رستورانها می‌توان پیدا کرد و فروش گونه‌های کمتر شناخته شده دیگری مانند شیمجی و ارینگی نیز در سوپرمارکتها شروع شده است.

فروش قارچ‌های اگزوتیک در میان عامه مردم به عنوان مصرف‌کنندگان نهایی، بسیار افزایش یافته، به طوری که در بسیاری از خرده فروشی‌ها، بر اساس این محبوبیت رو به افزایش، بسته قارچ‌های اگزوتیک مخلوط شامل قارچهای صدفی رنگی مخلوط، شیتاکه و انواع قارچ‌های وحشی فصلی را عرضه می‌شود.

در میان صنایع مواد غذایی نیز قارچهای اگزوتیک جایگاه خاصی باز کرده و مورد توجه واقع شده‌اند. در سال‌های اخیر قارچ‌ها به‌عنوان یک گرایش غذایی نوظهور بسیار مورد توجه این صنایع قرار گرفته‌ و فعالان زیادی در این عرصه به تولید و رقابت پرداخته‌اند. تولید گوشت قارچ بنیاد مامو  و یا گوشت گیاهی میلیسیومی از جمله این تلاشهای مهم است که سازمانهای مهمی چون گوگل و لینکدین را متقاعد کرده‌اند، که آن را در منوی غذایی کارمندان خود بگنجانند. در بریتانیا، تسکو به طور فزاینده‌ای قارچ‌ها را به محصولات برند خود اضافه کرده، و قارچ صدفی که به طور گسترده‌ای در رستورانهای معروف استفاده می‌شود.

گوشت گیاهی
گیاه‌خواری و قارچ

به نظر می‌رسد صنعت پرورش قارچهای اگزوتیک در چند سال آینده رشد بسیاری خواهد کرد؛ تب تند مصرف این قارچها به تدریج به ایران هم وارد می‌شود و بهتر است پیشاپیش مهیای استفاده از این فرصت طلایی در تولید قارچهای اگزوتیک باشیم.

با سپاس از مهندس نصیر خوشخبر. (منبع: مجله استاندارد آمریکا )

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا