صادرات قارچ خوراکی و دارویی

افزایش صادرات با ارتقاء مكانیزاسیون پرورش قارچ

باوجود تحریم‌ها حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن افزایش تولید داشتیم

افزایش صادرات با ارتقاء مكانیزاسیون پرورش قارچ، یومکانیزاسیون به‌عنوان یکی از راه‌های گذر از کشاورزی سنتی به کشاورزی پایدار شناخته‌شده است.

به گزارش خبرگزاری هاگ- تاکنون توسعه  مکانیزاسیون مفهومی در راستای استفاده از ادوات و ماشین‌ها در مزارع و فضای بازداشته در حالی‌که امروزه در جهان‌بخش عمده‌ای از توسعه تولید محصول در فضای بسته و کنترل شده صورت می‌گیرد، که نگاه مؤثر به این بخش می‌تواند نقش بسزایی در افزایش تولیدات کشاورزی و خودکفایی ایجاد کند.

از این‌ رو تولید قارچ خوراکی یکی از صنایع اصلی در این بخش محسوب می‌شود. به‌طوری‌که بر اساس آمار سال ۹۲، سطح زیر کشت قارچ‌ های خوراکی ۶/۸۲ هکتار و میزان تولید ۱۰۳ هزار تن و عملکرد در واحد سطح ۷/۲۰ کیلوگرم در مترمربع بود.

تولید بین‌المللی

رئیس‭ ‬انجمن‭ ‬تولیدکنندگان‭ ‬قارچ‭ ‬خوراکی در خصوص افزایش صادرات و آخرین تحولات درزمینهٔ تولید این محصول عنوان کرد: مزایای تولید قارچ خوراکی بین‌المللی مشکلی ندارد، به دلیل اینکه تمام مواد اولیه تولید داخل است و خوشبختانه وابستگی وجود ندارد.

همچنین در خصوص خاک‌پوششی نیز تنها ۱۰ درصد آن به‌صورت واردات از کشورهایی نظیر قزاقستان، اوکراین و بخشی مربوط به مسئله بسته‌بندی که از کشور ژاپن وارد می‌شود باعث افزایش ۳ برابری قیمت آن شده است.

۵۰۰ تا ۶۰۰ تن افزایش تولید علی‌رغم تحریم‌ها

دکتر‭ ‬محمدحسن‭ ‬افشار،‭ ‬رئیس‭ ‬انجمن‭ ‬تولیدکنندگان‭ ‬قارچ‭ ‬خوراکی ادامه داد: باوجود تحریم‌ها حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن افزایش تولید داشتیم. مشکل عمده در این بخش نوسانات ارزی است که نبود برنامه‌ریزی صحیح در صادرات را باعث شده است. عمده صادرات ما به کشور عراق است که حدود ۷۰ درصد را به خود اختصاص داده و پس‌ازآن کشورهایی همچون قطر، عمان، امارات، آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان و افغانستان است.

اخبار صادرات قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا