اخبار جهان در حوزه قارچ

خواستار افزایش قیمت عرضه قارچ در بازار هستیم

افزایش هزینه های تولید دامن مزرعه داران هلندی را نیز گرفت

مزرعه داران قارچ در هلند به دلیل افزایش هزینه های تولید، خواستار افزایش قیمت عرضه قارچ در بازار شدند.

قیمت های بالای هزینه تولید قارچ، در شرایط فعلی باعث آشفتگی زیادی در بخش عرضه قارچ در هلند شده است. قیمت بالای انرژی و هزینه های زیاد نیروی کار بر روی دوش کشاورزان هلندی سنگینی می کند. به گفته تام ون ویک، رئیس گروه قارچ سازمان کشاورزی و باغبانی هلند (LTO)، در حال حاضر قیمت تمام شده برای یک کیلو قارچ تازه حدود 2 یورو تخمین زده میشود.

خواستار افزایش قیمت عرضه قارچ در بازار هستیم

بنکن چمپینگون، یکی از پیشتازان تولید قارچ هلند، با افزایش قبوض برق مواجه است. راب بنکن می گوید: “ما باید در هنگام پرورش قارچ به آب و هوای محیط توجه کنیم، بنابراین نیاز به استفاده از سیستمهای سرمایش و گرمایش داریم. در سال 2022، هوا برای مدت طولانی بسیار گرم بود و به همین دلیل برای کنترل دما نیاز به برق اضافی داشتیم که این به معنی افزایش هزینه هاست”

به علاوه، افزایش هزینه‌های انرژی و حمل‌ونقل بر هزینه‌های مواد خام تأثیر می‌گذارد. با افزایش قابل توجه هزینه های انرژی، شاهد افزایش هزینه‌های زیادی برای تولید قارچ بوده ایم. علاوه بر همه اینها، هزینه‌های نیروی کار در شرایط اقتصادی کنونی همچنان بالا می‌رود. تولید، نگهداری و حمل و نقل قارچ نیز بسیار دشوار است.

راب نتیجه می گیرد که صنعت قارچ در هلند باید در اسرع وقت قیمت خود را افزایش دهد تا تمام هزینه های افزایش یافته را پوشش دهد، در غیر این صورت قادر به تولید قارچ نبوده، و قارچ تازه در دسترس مردم نخواهد بود.

اخبار جهان در حوزه قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا