اخبار عمومی و گزارش

تلاش برای افزایش مهارت آموزی دانش آموزان در استان قزوین

آموزش پرورش قارچ خوراکی

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین گفت: به دنبال مهارت محوری دانش آموزان در آموزش هستیم.

به گزارش هاگ به نقل از خبرنگار مهر ابراهیم رسولی‌فر صبح پنجشنبه در آئین افتتاح اولین آموزشگاه کسب کارهای روستایی بیان کرد: امروزه مهارت آموزی و افزایش مهارت جوانان و نوجوانان خیلی مهم است و در آینده شغلی و زندگی این عزیزان تأثیر فراوانی دارد.

رسولی فر افزود: متأسفانه شاهد هستیم که افراد بعد از ۴ سال تحصیل در دانشگاه و دریافت مدرک، مهارت لازم برای ورود به بازار کار را ندارد و همین موضوع باعث می‌شود که شغل و حرفه مناسبی پیدا نکند و وارد جامعه بیکاران تحصیل کرده می‌شود.

وی در خصوص مهارت آموزی در سنین جوانی و نوجوانی اظهار کرد: اگر بتوانیم به کمک برنامه ریزی آموزشی و در دستگاه آموزش و پرورش، در کنار تحصیل و کسب علم، استعدادهای دانش آموزان را بشناسیم و در ادامه آن را هدایت کنیم و در مسیر اصلی و علاقه فردی او قرار دهیم، حتماً مسیر شغلی و آینده شغلی بهتری خواهند داشت.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین در ادامه این برنامه بیان کرد: جوانان و نوجوانان روستایی سرشار از انرژی و استعداد هستند و با برگزاری کارگاه‌های خلاقیت و کارآفرینی از یک سو و توانمندسازی این عزیزان در کلاسهای مهارت آموزی در رشته‌های مختلف، می‌توان در پیشرفت و امنیت شغلی آنها سهیم بود.

وی گفت: این سازمان در نظر دارد با هماهنگی و همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین از ظرفیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در شهر و بویژه در روستاها استفاده نماید و نسبت به افزایش مهارت نوجوانان و جوانان اقدام نماید.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین خبر داد: به لطف خدا و با پشتیبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، اولین آموزشگاه کسب و کارهای روستایی در زمینه‌های زنبور داری، پرورش قارچ، چرم دوزی و … در روستای شترک با عنوان آموزشگاه شهرک کارآفرینی و مزرعه خلاقیت افتتاح و آغاز بکار کرد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا