اخبار تولید قارچ سراسر کشور

افزایش ۱۴ درصدی تولید قارچ در خراسان شمالی

تعداد واحدهای گلخانه‌ای در استان ۴۱ واحد با احتساب مشاغل خانگی است

افزایش ۱۴ درصدی تولید قارچ در خراسان شمالی، بیشترین میزان تولید در استان با ۱۲۰ تن به شهرستان بجنورد و شیروان است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۴۸۰ تن قارچ تولید شود.

به گزارش خبرگزاری هاگ- “محمدعلی شریکیان” در این خصوص، اظهار داشت: تعداد واحدهای گلخانه‌ای در استان ۴۱ واحد با احتساب مشاغل خانگی است. وی اضافه کرد: برای حمایت از تولیدکنندگان تسهیلات ویژه طرح‌های تولید و توسعه واحدهای پرورش قارچ پرداخت می‌شود. گفتنی است، قارچ تولیدی خراسان شمالی از نوع دکمه‌ای و صدفی است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی، علت افزایش ۱۴ درصدی تولید قارچ در این استان را به‌کارگیری و استفاده از پارامترهای متعددی از قبیل کیفیت کمپوست، اسپان یا بذر انتخاب‌شده و ایجاد عوامل محیطی مطلوب (تأمین دما و رطوبت) در سالن‌ها همچنین اجرای به‌موقع مدیریت مبارزه با آفات و بیماری‌ها عنوان کرد.

شریکیان در رابطه واحدهای در دست اقدام خاطرنشان کرد: دو واحد صنعتی در شهرستان بجنورد و اسفراین هر یک با ظرفیت ۲۰۰ تن با استفاده از تسهیلات ارزان‌ قیمت  احداث‌شده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ادامه از اقدامات جهاد کشاورزی سخن گفت: آموزش و انتقال‌یافته علمی، صدور مجوزهای لازم و تأمین تسهیلات سرمایه‌ای و سرمایه در گردش جهت بهره‌برداران و متقاضیان، ازجمله مهم‌ترین اقدامات اجرایی جهاد کشاورزی است.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا