جهاد کشاورزی

افزایش ۴ هزار و ۶۰۰ هکتاری سطح زیر کشت گلخانه‌ها

پیش‌بینی افزایش تولید قارچ از ۱۷۰ هزار تن به ۱۸۵ هزارتن

مدیر کل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال ۹۸ در حوزه گل و گیاه ۴۰ میلیون دلار صادرات انجام شد.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از ایرنا، روز یکشنبه غلامرضا تقوی مدیر کل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ های خوراکی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در ارتباط با سال جهش تولید و صادرات، اصلاح و توسعه گلخانه‌ها باید مبتنی بر تقاضای بازارهای جهانی و کاهش هزینه‌ها برای رقابت پذیری قیمت محصولات با سایر کشورها باشد.

وی افزود: سال گذشته در حوزه گل و گیاه ۴۰ میلیون دلار صادرات انجام شد که این رقم حتما قابل افزایش است.

این مقام مسول، افزایش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و فرابخشی و پشتیبانی‌های تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی را از اقدامات ضروری برای جهش تولید و صادرات محصولات باغی و گلخانه‌ای برشمرد.

غلامرضا تقوی پیرامون توسعه گلخانه‌ها با رویکرد صادرات نیز افزود: امسال افزایش چهار هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌ها  برنامه ریزی شده که از این سطح بیش از یک هزار هکتار در استان‌های مرزی احداث می‌شود.

پیش‌بینی افزایش میزان پرورش قارچ در سال ۹۹

او پیش بینی کرد: امسال ۶۵۰ هزار تن به تولیدات گلخانه‌ای سبزی و صیفی در کشور اضافه شود و تولید قارچ دکمه ای از ۱۷۰ هزار تن در سال گذشته به ۱۸۵ هزارتن برسد.

مدیر کل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برنامه افزایش صادرات محصولات باغی و گلخانه‌ای و دستیابی به بازار های جهانی در مورد گل و گیاهان زینتی بیشتر به کیفیت و اصلاح ساختار و سازه‌های تولید توجه می شود.

غلامرضا تقوی مدیر کل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی در پایان گفت: برنامه‌های آموزشی مفصل و مدونی در زمینه اطلاع رسانی، افزایش استانداردهای تولید و رفع نواقص برای تولید کنندگان پیش بینی شده است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا