دانستنی‌ها درباره قارچ

افسردگی فصلی را با ویتامین D دور بزنید

با آغاز فصل سرما، افسردگی فصلی را با مصرف منظم ویتامین دی درمان کنید

پزشکان معتقدند که افسردگی فصلی را می‌توان با مصرف منظم ویتامین D درمان کرد. جالب است بدانید اگر انسان بتواند نیاز بدن به ویتامین دی را تأمین کند، افسردگی فصلی کمتر سراغ آن می‌رود. این ویتامین برای بدن بسیار اهمیت دارد و علاوه بر جذب کلسیم برای استخوان‌سازی قوی، برای رشد مغز، سیستم ایمنی سالم، و سلامت دهان و دندان مورد نیاز است. با کاربردهای آن در مقاله تأمین کمبود ویتامین D بدن با مصرف قارچ بیشتر می‌توانید آشنا شوید. در صورت کمبود ویتامین دی در بدن ممکن است دچار عارضه‌هایی مثل افسردگی بشوید.

برای آن دسته از افرادی که کمتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند و ویتامین D کمتری را به بدنشان می‌رسانند، می‌توانند با تغییر رژیم غذایی خود، این کمبود را جبران کنند. برای آشنایی با روشهای مختلف دریافت این ویتامین از منابع غذایی مختلف  مقاله روشهای خانگی جذب ویتامین D  را مطالعه فرمایید.

در شرایط امروزی و با توجه به رژیم‌های غذایی نامناسب، می‌توانید با مصرف شیرهای غنی‌شده، روغن ماهی، زرده تخم‌مرغ و قارچ، بخشی از نیاز بدنتان به این ماده را تأمین کنید.

در صورت نیاز و برای جبران باقی‌مانده این نیاز، می‌توانید با مشورت با پزشکتان، دوز مناسبی از مکمل‌های حاوی ویتامین دی را مصرف کنید. در مصرف این مکمل‌ها البته باید احتیاط کنید و با پزشک‌تان مشورت کنید چون مصرف بیش از حد آن می‌تواند سمی باشد و عارضه ایجاد کند. میزان نیاز روزانه به این ویتامین در افراد معمولی و افرادی که دچار پوکی استخوان هستند، ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ واحد است.

البته به خاطر داشته باشید که قارچ در شرایط عادی ویتامین D زیادی ندارد و باید حتما غنی‌سازی شده باشد. در مقاله بگذارید قارچ حمام آفتاب بگیرد، مفصلا درباره غنی‌سازی قارچ صحبت کرده‌ایم. قارچ خشک شده در آفتاب، غنی از ویتامین دی است و بهتر میتواند به شما کمک کند، برای تهیه آن به هاگ مارکت مراجعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا