حوادث صنعت قارچ

امسال قارچ جنگلی نخورید؟!

توصیه می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو در دل طبیعت خودداری کنند

امسال به دلیل شرایط جوی و رعد و برق‌های زیاد، قارچ‌های بسیاری سر از خاک بیرون آورده‌اند که عمده آنها سمی هستند، پس قارچ جنگلی نخورید.

 

به گزارش خبرگزاری هاگ- سارا شاه‌آبادی با اشاره به خطر استفاده از این قارچ‌های سمی، توضیح داد: متأسفانه استفاده از این قارچ‌ها موجب افزایش موارد مسمومیت با قارچ شده، لذا توصیه می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو در دل طبیعت خودداری کنند. امسال قارچ جنگلی نخورید.

افزایش آمار مسمومیت‌های قارچی

شاه‌آبادی درباره علت افزایش آمار مسمومیت های قارچی، گفت: دقیقاً اطلاعی نداریم که چرا امسال این‌طور شده و عمده قارچ‌ها سمی شده‌اند، فقط توصیه ما این است که امسال افراد از خوردن قارچ‌های خودرو اجتناب کنند.

این مسئول در سخنان خود با تأکید بر اهمیت دوری کردن از این نوع قارچ‌ها و حتی اجتناب از دست زدن به آنها، افزود: سم برخی قارچ‌ها از طریق پوست جذب‌ شده و توصیه می‌شود افراد از دست زدن به قارچ‌ها خودداری کرده و در این زمینه مراقب کودکان نیز باشند که به قارچ دست نزنند.

روش‌های اشتباه و عجیب در خصوص تشخیص قارچ‌های سمی

شاه‌آبادی همچنین در رابطه با برخی از راه‌های سنتی تشخیص قارچ خوراکی از انواع قارچ سمی، گفت: برخی مردم معتقدند اگر قارچ مدتی در شیر بماند و شیر سالم بماند و تغییر شکل و رنگ ندهد، قارچ خوراکی است و مصرف آن مانعی ندارد، اما امسال مواردی از مسمومیت را داشتیم که حتی قارچ را قبل از مصرف در شیر قرار داده بودند و مشکلی نداشته، بااین‌وجود بازهم مسمومیت ایجاد کرده است.

وی در همین رابطه بیشتر توضیح داد: حتی روش‌های دیگر هم امسال بی‌نتیجه بوده و نتوانسته قارچ سمی را تشخیص دهد، بنابراین امسال توصیه اکید این است که افراد از مصرف و دست زدن به هر نوع قارچ در دل طبیعت خودداری کرده و به‌هیچ‌عنوان از دست‌فروشان قارچ خریداری نکنند.

توجه به سیب سلامت، در هنگام خرید

این مقام مسئول به مصرف‌کنندگان این محصول خوراکی توصیه کرد: توصیه این است که افراد تنها از قارچ‌های خوراکی (پرورشی) بسته‌بندی‌شده دارای علامت سیب سلامت استفاده کنند.

وی با اشاره به علائم استفراغ، اسهال شدید، سردرد، سرگیجه و تب ناشی از مسمومیت با قارچ‌های سمی، تصریح کرد: این علائم به‌طورمعمول ۲ ساعت بعد از مصرف قارچ سمی بروز پیدا می‌کند. شاه‌آبادی در اختتامیه سخنان خود هشدار داد: در موارد شدید مسمومیت نیز تشنج رخ‌داده و احتمال مرگ افراد وجود دارد.

اخبار حوادث صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا