دانستنی‌ها درباره قارچقارچ و خانواده

انتشار هاگ قارچ توسط سنجاب ها؟؟!!

انتشار هاگ قارچ توسط سنجاب ها، هاگ‌ها در حقیقت ارگان های بسیار ریز و کوچکی از اجتماعات قارچی هستند که اغلب دراندام های اختصاصی تولید شده و توانایی و پتانسیل ایجاد اجتماعات و توده های جدید و مستقل از قارچ‌های اصلی و حتی دور از پایه های مادری خود را دارند.

از آنجایی که در مقوله انتشار و پراکنش برخی از هاگ قارچ ها، شتاب‌ تنها در حدود چند سانتی متر در هر ساعت است و چون هیچ‌ موجود زنده تک سلولی تنها در یک خط مستقیم شنا نمی‌کند و ذخایر انرژی آن نیز تنها چند ساعت دوام می‌آورند، فاصله و مسافت حرکت بسیار اندک است.

انتقال هاگ ها در مسافت‌های بیش از یک متر مکانیزم‌های دیگری را می‌طلبد که به خوبی توسط mycete ماده نشان داده شده است. پراکندگی و تکثیر و انتشار علی رغم موفقیت ظاهری تولید هاگ همان‌طور که در نمونه پنی سیلیوم یا اسپرگیلاس نشان داده شد تنها به‌طور متوسط و معتدل کافی و مفید است.
در صورتی که به توده‌های فراوان هاگ‌های مورد نیاز برای ضمانت بقا ی گونه‌ها توجه شود، غیر منتظره نیست که وسایلی جهت افزایش موفقیت در تجمع اجتماعات زمینه‌های جدید با بهبود انتقال مقصد یابی و روش‌های دستیابی به این زمینه‌ها توسعه داده شوند. می‌توان با تراشیدن سطح هاگ‌ها شروع کرد.

زگیل‌ها یا برآمدگی‌ها و دیگر دنباله‌ها اصطکاک در برابر هوا (یا آب برای قارچ‌های آبی) را افزایش می‌دهند و بنابراین بر حفظ توده شدن هاگ‌ها در میانه محیط کشت کمک می‌کنند. دنباله‌ها یا چسبندگی‌ها همچنین به چسبیدن هاگ‌ها بر رویه و سطح خارجی یک گیاه یا میزبان حیوان یا دیگر زمینه‌ها کمک می‌کند.

انتشار هاگ قارچ توسط سنجاب ها؟؟!!

جالب است بدانید سنجاب ها حدود 20 نوع قارچ سمی را بدون آنکه اتفاقی در بدن آن ها رخ دهد می خورند، حتی سموم خطرناک موجود در قارچ های آمانیا با توجه به ساختار خاص بدن سنجاب دفع می شود.

سنجاب ها با جمع آوری قارچ های مختلف علاوه بر کمک به حفظ اکوسیستم محیط به گسترش هاگ نیز کمک می نمایند

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا