گزارشات

کاهش قیمت هر کیلوگرم قارچ تا ۸۰۰۰ تومان

ایران با تولید ۱۸۰ هزار تن قارچ در رتبه هفتم بزرگ‌ترین تولیدکننده قارچ قرار دارد

کاهش قیمت هر کیلوگرم قارچ تا ۸۰۰۰ تومان، هر کیلوگرم قارچ در برخی از نقاط کشور ازجمله تهران ۸۰۰۰ تومان و کمتر از هزینه‌های تولید به فروش می‌رسد که این امر باعث ضرر تولیدکنندگان شده است.

به گزارش خبرگزاری هاگ-  مهدی رجبی رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی کاهش قیمت هر کیلوگرم امروز در نشست خبری اظهار کرد: ۱۱ میلیون تن قارچ در دنیا تولید می‌شود که ایران با تولید ۱۸۰ هزار تن از این محصول، در رتبه هفتم بزرگ‌ترین تولیدکننده قارچ قرار دارد.

وی بابیان اینکه روزانه حدود ۵۰۰ تن قارچ در کشور تولید می‌شود که ۲۵ تا ۲۶ درصد در استان تهران است افزود: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در کشور داریم که این تعداد بیش از ۸۰ درصد آنها با مجوز لازم از مراجع ذیصلاح به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

صندوق حمایت از تولید قارچ

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی بابیان اینکه به دنبال ساماندهی تولید و عرضه قارچ در کشور هستیم اظهار داشت: این امر از طریق صندوق حمایت از تولید قارچ انجام می‌شود و با توسعه صنایع تبدیلی می‌توان به‌صورت تضمینی محصولات تولیدکنندگان را خریداری کرد.

وی اظهار داشت: سرانه مصرف قارچ در کشور ۱٫۸ کیلوگرم در سال است که این رقم در تهران به ۲٫۲ کیلوگرم می‌رسد؛ اما سرانه مصرف این محصول در برخی استان‌ها به ۱۸۰ گرم می‌رسد و در برخی از آنها نیز مصرفی ندارد. برای آشنایی با ارزش این محصول مقاله قارچ چیست را مطالعه کنید. برای اطلاع از قیمت قارچ روی آن کلیک کنید.

با ما همرا باشید با گزارش تصویری از نشست خبری انجمن صنفی پرورش دهندگان و تولیدکنندگان قارچ خوراکی کشور

 

قسمت اول:

 

قسمت دوم:

 

قسمت سوم:

 

قسمت چهارم:

 

تصاویر نشست خبری انجمن تولیدکنندگان قارچ ایران، در این مقاله با گزارش تصویری از نشست خبری انجمن تولیدکنندگان قارچ ایران همراه ما باشید

 

 

گزارشات صنعت قارچ را از قاب هاگ تماشا کنید.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا