اخبار عمومی و گزارش

انهدام باند مواد مخدر و مجیک ماشروم در استان فارس

بیشترین مواد مخدر از شرق کشور و یک قسمت جزئی هم از جنوب کشور وارد فارس می‌شود

سردار رهام بخش حبییی فرمانده انتظامی استان فارس، با بیان اینکه عملیات ویژه‌ای برای شناسایی یک باند بزرگ مواد مخدر انجام و یک تن و ۵۲۶ کیلوگرم انواع مخدر مانند تریاک، هروئین، شیشه و مجیک مشروم که از شرق کشور وارد فارس شده بود، کشف شد، خبر از بازداشت و انهدام باند تبهکار داد.باند مواد مخدر و مجیک ماشروم.
فرمانده انتظامی فارس به جمع آوری معتادان متجاهر که به مواد مخدر را به صورت خرده‌فروشی عرضه می‌کردند، اشاره کرده و عنوان کرد: تاکنون ۳ هزار و ۳۶۰ معتاد متجاهر جمع آوری و به مقامات تحویل داده شده‌اند.
سردار حبیبی با بیان اینکه ۲ هزار و ۹۶۰ خرده فروش نیز دستگیر شده‌اند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ تن مواد مخدر (اعم از هروئین، شیشه، مجیک ماشروم، …) کشف و ۸ هزار متهم در این راستا دستگیر شده‌اند. همچنین ۶۰۵ خودرو و ۱۵۶ موتور در این خصوص توقیف شده‌اند.
او در خصوص باند مواد مخدر و مجیک ماشروم خاطرنشان کرد: بیشترین مواد مخدر از شرق کشور و یک قسمت جزئی هم از جنوب کشور وارد فارس می‌شود.
فرمانده انتظامی فارس همچنین گفت: سرقت‌هایی مانند زورگیری، کیف قاپی هم در دستور ویژه قرار گرفت و در این راستا سه باند سابقه دار شناسایی و ۱۲ نفر دستگیر شدند و به ١٢٤ فقره سرقت اعتراف کردند.
حبیبی با بیان اینکه ۱۲ نفر دستگیر شده، همگی دارای سابقه کیفری بودند، اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ٥٧ باند سارق در فارس شناسایی شده است.
مجیک ماشروم جزو مواد مخدر و توهم زایی است که مانند سایر مواد مخدر هر چند در پزشکی مصارف متعدد و موثری دارد، اما پژوهشها برای کارآمدی و استفاده از آن در پزشکی کماکان در حال انجام است و استفاده از آن به عنوان تفریح آثار بسیار زیانبار و غیر قابل جبرانی بر فرد خواهد داشت. استفاده از آن در اکثر کشورها ممنوع است هر چند برخی کشورها مانند ماری جوانا و تریاک در پی آزادسازی استفاده از آن هستند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا