اخبار عمومی و گزارش

اولین کنگره ملی قارچ‌ شناسی ایران

این کنگره با همکاری انجمن قارچ شناسی ایران در دانشگاه گیلان برگزار شد

اولین کنگره ملی قارچ‌ شناسی ایران با همکاری دانشگاه گیلان و انجمن قارچ‌شناسی ایران در دانشگاه گیلان برگزار شد. تاریخ این همایش از ۱۲ تا ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ بوده است.

موضوع و علت اصلی برگزاری اولین کنگره ملی قارچ‌ شناسی ایران ارائه دستاوردهای جدید علمی در زمینه‌های قارچ‌های خوراکی، قارچ‌های صنعتی، شناسایی قارچ‌های بیماری‌زا و همچنین ارائه دستاوردهای جدید علمی در زمینه‌های تنوع زیستی قارچ‌ها و تنوع ژنتیکی و ژنتیک جمعیت در قارچ‌هاست.

رییس دانشگاه گیلان در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره ملی قارچ‌شناسی ایران در دانشگاه گیلان اظهار کرد: گروه گیاه‌پزشکی دانشگاه گیلان از سال 1372 تاسیس شده و دارای گرایش‌های مختلفی در این زمینه است.

دکتر عبدااله حاتم زاده به فعالیت بیش از 200 نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و دکترای گیاه‌پزشکی دانشگاه گیلان اشاره کرد و افزود: سال 87 برای نخستین بار دانشجویان رشته حشره‌شناسی پذیرش شدند.
وی دانشگاه گیلان را در بخش‌های مختلف فعال خواند و تصریح کرد: تعداد دانشجویان دانشگاه مذکور از 6 هزار و 700 نفر در سال 84 اکنون به بیش از 18 هزار نفر رسیده است.

همچنین می‌توانید جزئیات دومین کنگره قارچ شناسی ایران را مطالعه نمایید.

ایشان تعداد مقاله‌های علمی این دانشگاه در سال 84 را 196 مقاله اعلام کرد و گفت: سال گذشته تعداد مقاله‌های ارائه شده به 2 هزار مقاله رسیده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه گیلان دارای شش رشته دکترا در سال 84 بود، یادآور شد: تعداد رشته‌های دکترای دانشگاه مذکور اکنون به 96 رشته رسیده است.

در این کنگره حدود ۳۵۰ عنوان مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال‌شده که از این تعداد ۲۰۵ عنوان مقاله به‌صورت سخنرانی و پوستر ارائه شده است.

اخبار عمومی و گزارش صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا