دانستنی‌ها درباره قارچقارچ و خانواده

قارچ‌هایی با خاصیت دارویی

قارچ‌هایی با خاصیت دارویی، توجه داشته باشید قارچ ترکیبی یکپارچه است و اگر پایه آن کنده یا جدا شود زود خراب خواهد شد.

محققان می‌گویند قارچ، گیاهی منحصر به‌ فرد است که با هیچ‌ یک از گیاهان دیگر قابل قیاس نیست و مشخصات مخصوص به خود را دارد. قارچ ریشه، برگ و گل ندارد. سبز رنگ نیست و با وجود آن که از بقایای زائد گیاهان تغذیه می‌کند، ارزش غذایی و درمانی بالایی دارد و مصرف آن باعث ایجاد نیروی مضاعف و شادابی در انسان می‌شود و سیرکننده خوبی است، اما پرسش اینجاست چه تفاوتی میان قارچ خوراکی با قارچ‌های دارویی وجود دارد؟
قارچ‌هایی که این روزها در انواع صدفی، قهوه‌ای و سفید به‌صورت صنعتی تولید و عرضه می‌شوند چه مزایایی دارند؟ آیا قارچ‌های خوراکی کوهی و جنگلی در مقایسه با قارچ‌های صنعتی خواص تغذیه‌ای بیشتری دارند؟

قارچ‌هایی با خاصیت دارویی

امروزه قارچ‌ها را به دو گروه میکروسکوپی و مایکروسکوپی طبقه‌بندی می‌کنند. در انواع میکروسکوپی اندام‌های قارچ با چشم غیرمسلح دیده نمی‌ شود که می‌توان به کپک نان، آب‌غوره، پنیر یا کپک میوه‌ها اشاره کرد. بیشتر افراد هم بر این باورند این نوع قارچ‌ها از انواع سمی بوده و هیچ خاصیتی جز مسمومیت‌زایی ندارد، اما اشتباه نکنید! از برخی از این قارچ‌ها داروی معروف پنی‌سیلین استخراج می‌شود که تاکنون جان میلیون‌ها انسان را از مرگ نجات داده و این همان خاصیت جادویی قارچ‌های دارویی است، اما در قارچ‌های مایکروسکوپی اندام‌های قارچ به‌راحتی قابل‌رؤیت بوده و انواع قارچ‌های سمی و خوراکی سفید، صدفی و قهوه‌ای از این گروه است، اما کدام‌یک از این قارچ‌ها مزیت بیشتری دارد؟

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا