کارآفرینی در حوزه قارچ

ایده کسب وکار خانگی در دوره کرونا

از پرورش قارچ تا تولید زیورآلات

ایده کسب وکار خانگی در دوره کرونا، این روزها مشاغل خانگی طیف وسیعی از ایده کسب وکار ها را دربر می‌گیرد، حوزه‌هایی که گرچه قطعا به تخصص یا مهارت ویژه‌ای نیاز دارد، اما با کمی صرف انرژی و خلاقیت قابل یادگیری و ایجاد درآمدزایی است. در ادامه به‌ اختصار برخی از مشاغل خانگی را معرفی می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از فارس نیوز، وقت آن رسیده که برای ورود به یک ایده کسب وکار خانگی با درآمد مناسب آستین‌ها را بالا بزنید. شاید تخصص یا مهارت شما هم جزو یکی از اینها باشد، اما تا‌به‌حال از جنبه درآمدزایی به توانمندی خود نگاه نکرده باشید.

پرورش قارچ

با توجه به رواج زیاد پرورش قارچ در سال‌های اخیر شاید فکر کنید که بازار قارچ اشباع شده است. اما از آنجا که این خوراکی خوشمزه و پرطرفدار گونه‌های بسیار متنوعی دارد و از طرفی تمامی اطلاعات و ریزه‌کاری‌های پرورش آن را به‌راحتی می‌توان در میان کتاب‌های موجود در بازار و منابع اینترنتی به دست آورد با کمی خلاقیت می‌توانید جای خود را در بازار پر تقاضای قارچ‌های خوراکی باز کنید.

پرورش پرنده‌های زینتی

اگر قصد کسب‌وکار داشته باشید به چشم منبع درآمدی به آن نگاه کنید، قطعا باید محیط زندگی‌تان به گونه‌ای باشد که امکان توسعه فضای این کار بدون ایجاد مزاحمت برای همسایگان برایتان میسر باشد. علاوه‌بر این از آنجا که با موجودی زنده سر و کار دارید، پیش از هرچیز آموزش‌های لازم برای پرورش سلامت این پرندگان را بیاموزید.

پرورش ماهیان زینتی

از جمله حوزه‌هایی است که به چشم نمی‌آید اما بازار بسیاری وسیعی در جهان و حتی ایران دارد. تکثیر و پرورش برخی ماهیان زینتی نظیر گوپی، سیچلاید و گلدفیش در فضاهای محدود خانگی کاملا انجام‌شدنی است. اگر در این زمینه تجربه‌ای ندارید پیشنهاد می‌کنیم یک آکواریوم کوچک و یکی دو کتاب مربوط به تکثیر و پرورش ماهی‌های زینتی را از فروشگاه‌های آکواریومی بخرید و کار را با گوپی شروع کنید.

 پرورش بلدرچین

پرورش بلدرچین از مواردی است که در هر خانه‌ای امکان‌پذیر نیست. اما اگر خانه‌تان آپارتمانی نیست و شرایط نگهداری از پرندگان را دارید این روزها پرورش بلدرچین گوشتی و تخم‌گذار می‌تواند سودآوری مناسبی در بازه نسبتا کوتاهی داشته باشد.

دست‌سازها

از جمله مواردی است که از سال‌های دور بخش عمده‌ای از مشاغل خانگی را دربر گرفته و امروز نیز حیات بسیاری از صنایع‌دستی ما به وجود چنین کسب‌وکارهایی وابسته است. این دسته شامل اقلام متنوعی مانند دستباف‌ها، سوزن‌دوزی، بافتنی، انواع سازه‌های تزئینی مانند مجسمه‌ها و… را شامل می‌شود.

پرورش گیاهان زینتی آپارتمانی

پرورش گل و گیاه نیز از جمله مواردی است که اگر فضای مناسبی برایش در خانه داشته باشید نه‌تنها مزاحمتی برای همسایه‌ها ایجاد نمی‌کند بلکه بسیار چشم‌نواز نیز هست.

دوخت ماسک

اگر کمی با خیاطی آشنا هستید و در خانه چرخ‌خیاطی دارید دوخت ماسک‌های پارچه‌‌ای می‌تواند روش خوبی برای کسب درآمد در این دوران که بسیاری از مشاغل نیز با مشکل روبه‌رو شده‌اند، باشد.

طراحی و تولید زیورآلات

یادگیری نرم‌افزارهای مورد نیاز برای طراحی جواهرات در کنار پشتکار و صدالبته ذوق و سلیقه شما می‌تواند مسیر جدیدی برای درآمد‌زایی به همراه داشته باشد.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا