اخبار صنعت قارچجهاد کشاورزی

قزوین رتبه ششم تولید قارچ در کشور

به گزارش هاگ از ایرنا رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین میزان تولید و خریدا گندم در سال جاری را ۱۸۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: سال گذشته میزان خرید و تولید گندم در استان ۱۲۰ هزار تن بود در حالی که امسال ۷۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز استان نیز تولید شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا افلاطونی روز پنجشنبه در مراسم شکرگزاری و آغاز سال زراعی جدید که که با حضور معاون وزیر جهاد کشاوری و رییس سازمان حفظ نباتات کشور برگزار شد، افزود: امسال با وجود کم آبی، اصلاحات اقتصادی و مشکلات موجود، اتفاقات خوبی در بخش کشاورزی استان رقم خورد.

وی با اشاره به دلایل برگزاری جشن شکرگذاری سال زراعی گذشته، تصریح کرد: تولید زیتون در استان سه برابر سال های گذشته بود و کشاورزان استان دغدغه فروش نرفتن این محصول را داشتند که ما از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کردیم واردات روغن زیتون به کشور ممنوع شود.

افلاطونی با اشاره به اینکه امسال تولید پسته و مرغ در استان قزوین رکورد زد و به گفته تعدادی از مرغ فروشان امسال مشکلی در خصوص تامین گوشت مرغ نداشتیم، خاطرنشان کرد: طی سال جاری سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان صورت گرفت.

وی تاکید کرد: در استان قزوین ۲۸ هزار هکتار جنگل، ۸۵۲ هزار هکتار مرتع و ۷۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی داریم و در زمینه تولید زیتون نیز رتبه دوم کشور، در تولید انگور و ماهیان زینتی رتبه سوم، در تولید شیر رتبه پنجم و در تولید قارچ نیز رتبه ۶ کشور را داریم.

به گفته افلاطونی، احداث باغ تولید پیوند کردو، تکمیل زنجیره تولید زیتون و برای نخستین مرتبه تولید گوجه فرنگی با ایجاد سایبان در استان در حال انجام است.

این مسوول کشاورزی با اشاره به اینکه اجرای آبیاری زیر سطحی،تولید برخی محصولات با توجه به الگوی کشت، کشت محصولات کم آب بر مثل کینوا و دریافت مصوبه تجاری منطقه دشت قزوین در حال پیگیری است، افزود: کشاورزی قراردادی و جذب منابع مالی کشاورزی در دستور کار جهاد استان بوده و ضمن آنکه نباید به فکر منابع دولتی بود، با منابع مردمی کشاورزی منطقه را باید رونق داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: یک فقره مجوز گردشگری کشاورزی در استان صادر شده و برای مابقی واحدهای دارای شرایط نیز مجوز گردشگری را صادر خواهیم کرد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا