اخبار عمومی و گزارش

قارچ دنبلان شهرستان مراوه تپه

ایست بازرسی برای جلوگیری از چیدن قارچ ترافل

همراه ما باشید با گزارشی از کشف و برداشت قارچ دنبلان در شهرستان مراوه تپه ايران.

طلای سفید، قارچ گران‌ترین غذای دنیا. قارچ ترافل یا همان دنبلان به‌ عنوان گران‌ قیمت‌ترین غذای سال ۲۰۱۶ شناخته شد به‌طوری‌که ارزش این غذا از ماهی خاویار هم بیشتر بوده است. در سال ۲۰۱۶ الماس خاویار باقیمت ۲۵ هزار دلار ارزش‌گذاری شده بود در حالی که قیمت قارچ ترافل به ارزش ۱۶۰ هزار و ۴۰۶ دلار شناخته شد.

طرح ایست بازرسی برای جلوگیری از چیدن قارچ ترافل در شهرستان مراوه تپه از توابع استان گلستان به‌ وجود آمد.

ایست بازرسی برای جلوگیری از چیدن قارچ ترافل
ایست بازرسی برای جلوگیری از چیدن قارچ دنبلان مراوه تپه

به گزراش خبرگزاری هاگ فرشید رحمانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراوه‌تپه گفت: در جهت جلوگیری از جمع‌آوریغیرقانونی و بی رویه قارچ ترافل برای حفاظت این‌گونه از قارچ واحد گلیداغ در شهرستان مراوه‌تپه طرح ایست بازرسی ایجاد کرده است.

رحمانی افزود: برای جلوگیری از جمع‌آوری و استفاده غیرقانونی از قارچ ترافل این طرح به وجود آمده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

او گفت:  قارچ ترافل نیازمند حفاظت جدی و فرهنگ‌سازی است که ما مأموران با توضیح و توجیه مردم درباره‌ی اهمیت این منابع طبیعی و حفظ گونه‌های باارزش در این زمینه دانش عمومی مردم را بالا می‌بریم؛ همچنین به دلیل قیمت بالای این قارچ بعضی از افراد نسبت به جمع‌آوری آن اقدام می‌کنند که این مسئله باعث تخریب محیط طبیعی می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراوه‌تپه خاطرنشان کرد: سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور با صدور ابلاغیه‌ای به سراسر استان‌ها تأکید کرد که برداشت قارچ ترافل از سطح عرصه‌های طبیعی ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود همچنین از ارسال مجوز بهره‌برداری قارچ ترافل هم خودداری شود.(۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹)

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا