اخبار اقتصادی صنعت قارچ

این فعالیت تجاری خوراکی را جدی بگیرید!

می‌توان در سرمایه‌گذاری و صادرات به خاورمیانه دستاوردهای خوبی رقم زد

رییس چهارمین کنگره قارچ‌ شناسی ایران درباره صنعت تولید و پرورش قارچ این‌ چنین عنوان کرد: تولید قارچ ها یک فعالیت تجاری خوراکی محسوب می‌شود که می‌توان در سرمایه‌گذاری و صادرات به خاورمیانه، دستاوردهای خوبی رقم زد.
اکبر خداپرست در صحبت‌های خود، در راستای معرفی در حوزه یافته‌های علمی در زمینه تبارشناسی قارچ‌ها و رده‌بندی آن و همچنین دستاوردهایی که در این زمینه‌ها انجام‌شده است، این‌چنین اظهار کرد: معرفی یافته‌های علمی در زیست‌شناسی قارچ‌های خوراکی، سموم قارچی ازجمله برنامه‌ های ارائه‌ شده در این کنگره است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به همکاری‌های انجام‌شده، ادامه داد: اساتید دانشگاه و برخی دانشجویان با ارائه مقالات علمی در این همایش به بررسی برخی قارچ‌ها بیماری‌زا پرداختند و ازآنجایی‌که قارچ‌ها یک فعالیت تجاری  خوراکی محسوب می‌شود می‌توان در سرمایه‌گذاری و صادرات به خاورمیانه دستاوردهای خوبی رقم زد.

تنوع موجود

رییس چهارمین کنگره قارچ‌شناسی ایران با اشاره به اینکه قارچ‌ها به دلیل نوع‌های مختلف خود حائز اهمیت هستند و علاوه بر خوراکی بودن برخی قارچ‌ها در مواد غذایی، مراحل تولید مختلف آن نیز بررسی می‌شود، افزودقارچ‌ها در مواد غذایی و خشکبارها به‌وفور دیده‌شده است و رطوبت و دما عامل اصلی برای رشد قارچ‌ها تلقی می‌شود که مازندران مکانی مناسب برای این امر بوده و بستری مناسب برای تولید قارچ‌ها سمی نیز است.

پیشینه

رییس چهارمین کنگره قارچ‌ شناسی ایران ضمن بیان اینکه انجمن قارچ ایران پیشینه زیادی ندارد و در سال ۸۹ تشکیل شد، در همین رابطه اضافه کرد: اولین گردهمایی علمی انجمن کنگره قارچ‌شناسی سال ۹۲ و پس‌ازآن دو کنگره دیگر نیز در سال‌های ۹۰ و ۹۱ برگزار شد و هم‌اکنون چهارمین کنگره قارچ‌شناسی در حال برگزاری است.

دستاورد های انجمن

خداپرست در خصوص فعالیت‌های انجام‌شده در قالب انجمن گفت: انجمن قارچ‌شناسی ایران باهمت و تلاش دانشمندان وافر درگذشته آغاز به‌ کار کرد و در حال حاضر این عرصه منجر به کشف حدود ۳ هزار نوع قارچ در کشور ایران شده است و حداقل حدود یک و نیم میلیون نوع گونه را در جهان وجود دارد.

ایشان با تأکید به این نکته که اهمیت <>گونه‌های مختلف <>قارچ‌ها در محیط اطرافمان بر کسی پوشیده نیست، >خاطر نشان کرد: باید به دنبال ریشه‌های یافته و >به‌جامانده از پیشکسوتان که در این مسیر بودند باشیم و کارشناسان نیز در استمرار این راه ثابت و محکم باشند.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا