غذای ایرانی با قارچ

بادمجان شکم پر با قارچ و پنیر پیتزا

روش تهیه بادمجان شکم پر با قارچ و پنیر را به شما عزیزان آموزش می دهیم

بادمجان شکم پر با قارچ و پنیر پیتزا، بادمجان از مواد غذایی خوشمزه ای است که به روشهای مختلف میتوان آن را تهیه کرد. بادمجان طعمی کاملاً خنثی دارد، بنابراین به سادگی، طعم دیگر مواد به کار رفته در غذا را می گیرد. بادمجان شکم پر در هر کشور دستور پخت متفاوتی دارد.

در ایران هم بادمجان شکم پر به روش ها و با مواد مختلفی آماده می شود. در ادامه مطلب روش تهیه بادمجان شکم پر با قارچ و پنیر را به شما عزیزان آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم :

گوشت چرخ کرده کم چربی             250 گرم

قارچ                                          250 گرم

پنیر پیتزا                                     250 گرم

بادمجان                                     5 عدد بزرگ

فلفل دلمه ای رنگی                       3 عدد متوسط

پیاز                                           1 عدد بزرگ

سیرخرد شده                               2 حبه

گوجه فرنگی رنده شده                   2 عدد

رب گوجه فرنگی                           3 قاشق غذاخوری

نمک                                          به میزان لازم

فلفل سیاه، فلفل چیلی و پاپریکا        به میزان لازم

تخم گشنیز آسیابی شده                  به میزان لازم

روغن سرخ کردنی                          به میزان لازم

 

آماده سازی بادمجان ها:

بنا به ذائقه ی خانوادگیمان ممکن است بادمجان ها را پوست بگیریم  و یا نه ولی کلاهک باید برروی آن باقی بماند. اگر آنها راپوست گرفتیم 30 دقیقه درون آب و نمک قرار می دهیم سپس آبکشی کرده و می گذاریم خشک شوند. بعد از خشک شدن به صورت کامل داخل روغن سرخ می کنیم تا همه ی قسمت های بادمجان طلایی شود.

مواد داخل بادمجان شکم پر:

پیاز را ریز خرد کرده در روغن تفت می دهیم و مقداری زردچوبه به آن اضافه می کنیم. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و وقتی رنگ گوشت تغییر کرد ادویه ها را که شامل نمک، فلفل سیاه و چیلی، پاپریکا و تخم گشنیز بود را روی آنها می پاشیم. دوقاشق رب گوجه فرنگی را با مواد داخل تابه مخلوط کرده سپس یک لیوان آب جوش اضافه میکنیم تا گوشت کاملا بپزد. زمانی که آب گوشت کاملا کشیده شد قارچ را به آن اضافه می کنیم.

آماده کردن سس:

یک قاشق رب گوجه فرنگی را داخل ماهیتابه تفت می دهیم و به ادویه ها را به آن اضافه می کنیم. کمی بعد گوجه فرنگی های رنده شده را اضافه می کنیم و و سپس 1.5 فنجان آب جوش و در آخر حبه های سیر خرد شده و اجازه می دهیم سس کمی جا بیافتد. بعد از آن سس را از روی حرارت بر می داریم. یک فنجان آب جوش دیگر به سس اضافه کرده و هم میزنیم.

 

مرحله ی آخر:

شکم بادمجان ها با قاشق کمی فشرده کرده و باز می کنیم، اگر بادمجان ها تخم داشتند آنها را خارج می کنیم.

با موادی که برای داخل بادمجان ها آماده کرده بودیم شکمشان را پر می کنیم و روی آن ها کمی فلفل دلمه ای رنگی میریزیم. مقداری پنیر پیتزا روی بادمجان ها ریخته و بادمجان های پدشده را داخل ماهیتابه حاوی سس می چینیم تا با هم پخته شوند. دقت می کنیم تابه روی حرارت کم باشد و درب آن را می بندیم تا پنیر آب شود. بادمجان های شکم پر ما آماده ی سرو است.

نکته آموزشی: اگر پوست بادمجان ها را نکندیم می توانیم با وردنه کمی آنها را نرم کنیم با کمک چاقو شکمشان را بازکنیم و تخم هارا در صورت وجود با قاشق خالی می کنیم. کمی نمک داخل انها می پاشیم و بعد از چند دقیقه آبکشی می کنیم بعد از خشک شدن از سمت داخل شکم کمی سرخ می کنیم.

بادمجان شکم پر با قارچ و پنیر پیتزا
بادمجان شکم پر با قارچ و پنیر پیتزا

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا