اخبار عمومی و گزارش

بارگذاری جدید کشاورزی در حوضه زاینده‌ رود ممنوع است

مساحت اراضی کشاورزی استان اصفهان ۵۶۹ هزار هکتار است

به گزارش هاگ به نقل از ایرنا معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: بدلیل مشکلات زیست محیطی و کمبود منابع آب در استان، صنایع بخش کشاورزی به هیچ وجه حق بارگذاری جدیدی در حوضه زاینده‌ رود نخواهند داشت.

مساحت اراضی کشاورزی استان اصفهان ۵۶۹ هزار هکتار است که در سال‌های طبیعی از حیث بارندگی حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی اختصاص دارد.

به گزارش ایرنا، مهران زینلیان، عصر دوشنبه در حاشیه برگزاری کمیته امور زیربنایی استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود: هر اقدامی در این پیوند باید با تایید و بررسی شرکت آب منطقه‌ای صورت بگیرد.

وی همچنین با اشاره به دستور جلسه امروز این کارگروه اظهار داشت: این کارگروه به بررسی  ۱۱۹ مورد از مسائل صنایع و کاربری‌های کشاورزی استان پرداخت که در پی آن، موضوع ۱۹ سکونتگاه شهری در شهرستان های چادگان و اردستان و و طرح انتقال کوره‌های گچ زاینده‌ رود مورد بررسی قرار گرفت.

زینلیان تصریح کرد: در  این کارگروه، بررسی ساخت و ساز اتاق‌های کارگری و نگهبانی در باغ‌ها با تاکید بر حفظ اراضی زراعی و باغات مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد محدوده ۱۹ سکونتگاه در چادگان و اردستان که فاقد طرح و محدوده مصوب بودند، مشخص شود تا مردم از مزایای اخذ پروانه و اموز زیربنایی استفاده کنند.

زینلیان یکی دیگر از مصوبات این نشست را تاییدیه خروج کوره‌های گچ در شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان برشمرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: البته حقوق کوره‌دارها، ساخت و سازها و حق و حقوق احتمالی آنها بصورت جدا بررسی و طبق ضوابط پرداخت می شود.

طرح‌های وابسته کشاورزی، موارد تعیین کاربری کشاورزی برای احداث اتاق کارگری، جلسات طرح وابسته کشاورزی، موارد تعیین کاربری صنایع کشاورزی برای احداث واحدهای دامداری، تاسیسات جانبی گلخانه، پرورش قارچ، کشتارگاه صنعتی، کارگاه عرقیات و تولید انواع بذر از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

اخبار عمومی و گزارش صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا