اخبار تولید قارچ سراسر کشور

ویروس کرونا مانع تولید قارچ نشد

با شیوع ویروس کرونا در مصرف خانگی شاهد کاهش استفاده از قارچ بودیم

ویروس کرونا مانع تولید قارچ نشد. کویید 19 نتوانسته است مانع تولید قارچ کشور شود.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی گفت: علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، مشکلی در تولید قارچ وجود ندارد.(۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ )

به گزارش خبرگزاری هاگ مهدی رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی گفت: شیوع ویروس کرونا بر تولید قارچ تأثیری نداشته و باوجود این ویروس تولیدکنندگان مشکلی برای فروش محصول خود نداشته‌اند.

او ادامه داد: به خاطر بسته بودن مرزها و عدم صادرات قارچ به کشورهای خارجی آسیبی به صنعت قارچ واردشده ولی باوجود به‌کارگیری تبلیغات گسترده‌ای که در خصوص اهمیت قارچ برای سیستم ایمنی بدن انجام‌شده، سرانه مصرف ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش‌یافته است.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی اشاره کرد: با توجه به اینکه هرساله تولید قارچ در ماه مبارک رمضان ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته است.

او ادامه داد: با توجه به افزایش ۲۱ درصدی حقوق و دستمزدها  و باوجود تورم، نرخ حمل‌ونقل و سایر عوامل تولید، با هم‌اندیشی تولیدکنندگان قیمتی را اعلام خواهیم کرد که به حفظ بازار مصرف کمک کند.

 

بازار قارچ در شرایط کرونایی(۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ )

رییس هیئت مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی گفت: تاکنون ۳۰ درصد تولید به خاطر تعطیلی واحدهای تولیدی کاسته شده است که این وضعیت تا خرداد ادامه خواهد داشت.

محمدحسن افشار گفت: با شیوع ویروس کرونا علاوه بر اینکه در مصرف خانگی شاهد کاهش استفاده از قارچ بودیم بلکه در رستوران‌ها هم به خاطر تعطیلی این اماکن با افت مصرف روبه‌رو شدیم.

او اظهار کرد: رستوران‌ها ۳۰ درصد و فست فودها ۱۰ تا ۱۵ درصد تولید قارچ را مصرف می‌کنند. و همچنین کاهش تقاضا منجر به کاهش قیمت قارچ در بازار هم شده است. او تصریح کرد: کاهش قیمت قارچ به نصف  منجر به آسیب اقتصادی به تولیدکنندگان قارچ شده است به‌طوری که توان پرداخت هزینه‌های جاری خود را نداشته اند.

افشار درباره تأثیر قارچ بر افزایش سیستم ایمنی بدن گفت: تأیید این تأثیر مثبت قارچ بر سیستم ایمنی بدن موجب افزایش مصرف قارچ شده است. و  افزایش مصرف‌کننده قارچ باعث شد  تا قیمت این مواد به ارزش قبلی خود برگردد. افشار درباره آلودگی قارچ‌های فله‌ای گفت: احتمال آلودگی قارچ های فله‌ای باعث شد تا مشتری به سمت خرید قارچ بسته‌بندی‌شده سوق پیدا کند. که این عامل (بسته‌بندی شدن قارچ) موجب افزایش قیمت قارچ هم شده است.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا