صادرات قارچ خوراکی و دارویی

بازار کنسرو قارچ عراق در سال 2023

قیمت قارچ کنسرو شده در سال 2021 تقریبا 55 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت

در سال 2021 بازار کنسرو قارچ عراق به طور چشمگیری نسبت به سال قبل کاهش یافت. با این حال الگوی روند نسبتا ثابتی در این سالها در بازار کنسرو قارچ در این کشور حاکم بوده است.

قیمت قارچ کنسرو شده در سال 2021 ، تقریبا 55 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به طور کلی قیمت واردات رشد ملایمی را تجربه کرد. در سال گذشته این قیمت به اوج خود رسید. به نظر می‌رسد به خاطر قیمت دلار باید کماکان شاهد این رشد قیمت در عراق باشیم.

بزرگترین بازارهای کنسرو قارچ جهان بر اساس میزان مصرف را چین، اسپانیا، و هلند به خود اختصاص دادند که مجموعا 35 درصد از مصرف جهانی را شامل می‌شود. پس از این کشورها آلمان، ایالات متحده، روسیه، ویتنام، فرانسه، تایلند، کره جنوبی، هنگ کنگ، اندونزی و ژاپن قرار دادند که مجموعا 36 درصد دیگر را به خود اختصاص داده‌اند.

کنسرو قارچ
بازار کنسرو قارچ

تامین‌کنندگان اصلی کنسرو قارچ به عراق کدامند؟

بزرگترین تولیدکنندگان کنسرو قارچ در جهان را چین، هلند، اسپانیا تشکیل می‌دهند که با هم 81 درصد از تولید جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. پس از اینها، کشورهای لهستان، تایلند، اندونزی و ویتنام قرار گرفتند که مجموعاً 14 درصد دیگر را شامل می‌شوند.

اما بزرگترین تامین کننده قارچ کنسرو شده به عراق از نظر ارزش را چین در دست دارد که 97% کل واردات را شامل می‌شود و در رتبه بعدی امارات متحده عربی قرار دارد که سهم 1.2 درصدی از کل واردات در دست اوست. به نظر می‌رسد در بازه زمانی 2012 تا 2021 متوسط نرخ رشد صادرات چین 1.1% به کشور عراق رشد داشته است.

ساختار بازار کنسرو قارچ در عراق تماما از واردات تشکیل شده است که در سال گذشته افت چشمگیری به دلیل افزایش قیمت دلار داشته است.

بازار کنسرو قارچ در عراق
بازار کنسرو قارچ در عراق

آینده ایران در بازار کنسرو قارچ به عراق چیست؟

با توجه به بازار داغ صدور قارچ تازه به عراق، به نظر می‌رسد بازار کنسرو قارچ در این کشور کاهش یابد. اما با این وجود به نظر می‌رسد با توجه نزدیکی طبع غذایی مردم عراق به مردم ایران، کنسرو غذاهای قارچ مانند کنسرو خوراک لوبیا با قارچ، یا ذرت با قارچ، انواع خورش و آش قارچ، و سایر محصولات صنایع تبدیلی قارچ محبوبیت بیشتری داشته باشد.

نظر به بافت مسلمان این کشور، در صورت ترویج غذای حلال در قالب کنسرو غذای قارچ از سوی ایران، می‌توان امیدوار بود بتوان گوی سبقت را در صادرات کنسرو قارچ از چین ربود.

بازار کنسرو قارچ در عراق
کنسروهای قارچ خوراکی در انواع مختلف

جزئیات آماری بررسی این خبر را می‌توانید از مقاله تحلیل، پیش‌بینی، اندازه، روند بازار کنسرو قارچ عراق  خریداری و مطالعه فرمایید.

اخبار صادرات قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا