اخبار عمومی و گزارش

بازدید از مجموعه کشت و صنعت قارچ رامند مجار

بازدید بازرس کل استان قزوین از واحد تولید کمپوست

به گزارش هاگ، بازرس کل استان قزوین روز چهارشنبه از مجموعه کشت و صنعت قارچ رامند مجار یکی از بزرگترین واحدهای تولید کمپوست قارچ کشور واقع در در شهرستان آبیک قزوین بازدید کرد که مشخصات کامل و موقعیت این مجموعه را در غرفه مخصوص به آن در هاگ مپ و هاگ مارکت، می‌توانید ببینید.

این مجموعه با مساحت 28 هکتار در سال 90 راه اندازی شد و با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان هم اکنون قادر به تولید سالانه ۱۶۰ هزار تن کمپوست در کشور است. در مجموعه پروش قارچ رامند مجار که یکی از مجموعه‌های بزرگ و مدرن کمپوست در خاورمیانه است که در آن بیش از ۳۵۰ نفر اشتغال مستقیم داشته و حدود ۹ هزار تولیدکننده قارچ به طور مستقیم و غیرمستقیم از محصولات آن استفاده می‌کنند.

از مزایای این واحد، سازگاری آن با محیط زیست و رعایت اصول زیست محیطی است، و با مصرف بیش از ۴۰ هزار تن کود مرغی و بیش از ۶۰ هزار تن کلش برای تولید کمپوست، توانسته نقش موثری در کاهش آلاینده‌های سایر صنایع کشاورزی داشته باشد.

در این بازدید که صبح امروز در مجموعه کشت و صنعت قارچ رامند مجار، انجام گرفت، سعید اقبالی بازرس کل، رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی و مرتضی محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک حضور داشتند؛ و مدیرعامل این مجموعه اظهار داشت: قزوین در تولید کمپوست رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و بیش از ۵۲ درصد کمپوست کشور در استان قزوین تولید می‌شود.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا