صادرات قارچ خوراکی و دارویی

صادرات تولیدکنندگان قارچ و گیاهان دارویی

تولیدکنندگان از امتیاز طرح اقتصادی دولت آگاه نیستند

البرز – استاندار البرز گفت: کشور ما یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قارچ گیاهان دارویی و گل‌های زینتی است ولی متأسفانه در بخش صادرات نتوانسته جایگاه حقیقی خود را پیدا کند.

به گزارش هاگ به نقل از خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی بعد از ظهر سه‌شنبه در بازدید از واحدهای تولیدی بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان نظرآباد با قدردانی از فعالیت‌ها و تلاش‌های کشاورزان و دامداران این شهرستان، افزود: در سالی که طبق منویات و شعار مقام معظم رهبری به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی لقب گرفته، با اهتمام ویژه ای در میدان هستیم.

بازدید استاندار البرز از واحد پرورش قارچ در شهرستان نظر آباد

وی ادامه داد: بدون شک این بازدیدها با هدف احصا موانع و مشکلات و اتخاذ راهکارهای مناسب جهت افزایش تولید و اشتغال به شکل مستمر تداوم خواهد داشت.

عبداللهی گفت: طی دیدار با جمعی از فعالان عرصه تولید و پرورش دام، مقرر شد که از نزدیک در واحدها حاضر شویم و جهت رفع موانع اقدام کنیم.

وی افزود: با توجه به طرح ویژه دولت محترم سیزدهم با هدف عادلانه سازی یارانه‌ها و جراحی اقتصادی، بسیاری از تولید کنندگان از امتیازهایی که در این راستا دارند، آگاه نیستند.

استاندار البرز گفت: درصدد هستیم که مردم و تولیدکنندگان را از مزایای این طرح که به بهبود و احیای اقتصاد کشور مربوط است، با خبر کنیم.

وی با بیان اینکه امروز از چند واحد گلخانه‌ای تولیدات گل ارکیده، قارچ و توت فرنگی دیدن کردیم، افزود: به طور قطع کشت گلخانه‌ای از میزان بهره وری بیشتری برخوردار است و با افزایش تولید، کاهش مصرف آب و افزایش اشتغال، توجیه بسیار خوبی در حوزه اقتصادی دارد.

کشور در بخش صادرات تولیدکنندگان قارچ و گیاهان دارویی موفق عمل نکرده است

عبداللهی گفت: کشور ما ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قارچ و گیاهان دارویی و گل‌های زینتی است ولی متأسفانه در بخش صادرات نتوانسته جایگاه حقیقی خود را پیدا کند، بنابراین به دنبال ایجاد بسترهای مناسب در این راستا هستیم.

اخبار صادرات قارچ را در هاگ پیگیری کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا