اخبار تولید قارچ سراسر کشور

بازدید استاندار قزوین از واحد تولید کمپوست قارچ آبیک

در این واحد سالانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بذر قارچ تولید می‌شود

استاندار قزوین به همراه معاونان استانداری، یس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فرماندار آبیک و دیگر مسئولان شهرستان از شرکت کشت و صنعت قارچ رامند در شهرستان آبیک بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری هاگ- هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین به همراه معاونان استانداری، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، احمد پور فرماندار آبیک و دیگر مسئولان شهرستان از شرکت کشت و صنعت قارچ رامند در شهرستان آبیک بازدید کردند.

این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار با زیربنا ۲ هکتار با هزینه‌ای بالغ‌بر ۶۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث‌شده است. در حال حاضر میزان تولید سالانه این واحد ١٠٠ هزار تن کمپوست قارچ خوراکی است.

کمپوست تولیدشده در کشور سالیانه بیش از ۴۸۰ هزار تن است که ۱۰۰ هزار تن آن معادل ۲۳.۵ درصد در این واحد تولید و تأمین می‌شود. این واحد بزرگ‌ترین تولیدکننده کمپوست و بذر قارچ در خاورمیانه است که در حال حاضر ۱۸۰ نفر در این واحد مشغول بکار هستند.

در این واحد سالانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بذر قارچ تولید می‌شود و امروز قادر به تأمین نیازهای خود است. این شرکت صادرات سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بذر کمپوست به کشورهای ترکیه و ارمنستان را هدف‌گذاری کرده است.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا