اخبار عمومی و گزارش

بازدید فرماندار شهرستان ملارد

بزرگ‌ترین مرکز تولید قارچ کشور در روستای گمرگان اخترآباد

بازدید فرماندار شهرستان ملارد از بزرگترین مرکز تولید قارچ کشور، بهره‌برداری از این واحد تولیدی بیش از ۳۵۰ نفر از جوانان این شهرستان به‌طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به‌کار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ملارد، توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد در طی مراحل ساخت بزرگ‌ترین مرکز تولید قارچ کشور که در روستای گمرگان اخترآباد این شهرستان است، از این واحد تولیدی بازدید به عمل آورد.

این واحد که توسط بخش خصوص در حال ساخت است، دارای ۲۴ سالن مکانیزه در زمینی به مساحت ۲ هکتار به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز تولید قارچ در کشور محسوب می‌شود. با بهره‌برداری از این واحد تولیدی بیش از ۳۵۰ نفر از جوانان این شهرستان به‌طور مستقیم و غیر مستقیم مشغول به‌کار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، صارمی مدیر جهاد کشاورزی ملارد اعلام کرد: کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی بی‌بی سکینه اطلاعات کلیه واحدهای تولیدی قارچ در شهرستان ملارد را پیش از موعد اعلام‌شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در سامانه جامع پهنه‌بندی ثبت نمودند.

صارمی درباره واحدهای فعال توضیح داد: در حال حاضر اکثریت واحدهای تولید قارچ در دهستان بی‌بی سکینه فعال هستند. این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: در آینده نه‌چندان دور، شرکت تولید قارچ گل سرخ گمرگان با ظرفیت ۵۰۰۰ تن در سال در دهستان اخترآباد به بهره‌برداری خواهد رسید.

صارمی در خصوص اشتغال‌زایی این واحدها افزود: با افتتاح این مجموعه تعداد قابل‌توجهی از جوانان ساکن روستاهای اخترآباد مشغول به‌کار خواهند شد.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا