اخبار عمومی و گزارش

بازدید اعضای کمیسیون آموزش مجلس از کارخانه قارچ سروآباد

آموزش اهالی منطقه علاوه بر اشتغال‌زایی، این کارخانه را تبدیل به قطب پرورش قارچ می‌کند

بازدید اعضای کمیسیون آموزش مجلس از کارخانه قارچ سروآباد، به گزارش هاگ، نقل از خبرگزاری خانه ملت (خبرگزاری مجلس شورای اسلامی)، اعضای کمیسیون  آموزش در ادامه سفر خود به استان کردستان با حضور در شهرستان سروآباد ضمن جلسه با مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه پیام نور سروآباد از یک کارخانه تولید و پرورش قارچ که از سازمان آموزش فنی و حرفه ای دارای مجوز بوده بازدید به عمل آوردند.

این کارخانه قارچ دارای 120 کارگر بوده که با کسب مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کار پرورش و کشت قارچ را به اهالی منطقه آموزش می‌دهد و با توجه به اینکه دارای صنایع تبدیلی بوده محصول روستاییان و اهالی منطقه را خریداری کرده و تبدیل به محصولات خود می‌کند.

شیوا قاسم‌پور، نماینده مردم مریوان و سروآباد با اشاره به بازدید رئیس جمهور از این کارخانه، عنوان کرد: درصدد هستیم با توسعه این کارخانه و آموزش اهالی منطقه علاوه بر اشتغال‌زایی این کارخانه را تبدیل به قطب پرورش قارچ در منطقه کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین به دنبال این هستیم که این کارخانه مجوز ثبت شرکت دانش بنیان را اخذ کند و بیش از این به اشتغال منطقه کمک کند.

در ادامه اعضای کمیسیون آموزش نشستی با مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه پیام نور سروآباد داشتند که با توجه به اینکه این منطقه از مناطق محروم بوده و بیشتر اهالی آن اقدام به مهاجرت کرده اند دانشگاه پیام نور با کمبود پذیرش دانشجو مواجه است.

جمعیت سروآباد حدود 4 هزار و 500 نفر بوده و در حوزه آموزش و پرورش نیز با کمبود نیروی انسانی و خدماتی مواجه است. علاوه بر کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش سروآباد با کمبود سرانه فضای آموزشی نیز مواجه است.

اخبار عمومی و گزارش

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا