جهاد کشاورزی

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگترین مزرعه قارچ ملارد

دستورات صادر شده وزیر جهاد کشاورزی در راستای بازدید از غرب تهران

بازدید وزیر جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر یک روزه خود در تاریخ پنجشنبه 5 خرداد 1401 به شهرستان های غرب استان تهران از واحد پرورش قارچ ملارد نیز بازدیدیبه عمل آورد و در جمع خبرنگاران بیان نمود: تمام تلاش ما به ویژه با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها این است که بتوانیم حمایت از تولیدکنندگان را داشته باشیم گفت :با تمام توان کنار تولیدکنندگان بوده تا بدون دغدغه، پایداری و استمراردر تولید ادامه یابد.

سید جواد ساداتی نژاد، امروز پنجشنبه 5 خرداد در ابتدای سفر یک روزه خود با همراهی مهندس جابر کریمی فرماندار شهرستان ملارد، حجت‌ الاسلام والمسلمین خوبانی امام جمعه محترم شهرستان، حق وردی نماینده مردم شریف شهرستان های ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی، محمدی مدیرکل امور استان ها، پازوکی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و سایر مسئولان ابتدا با حضور در مزار شهدای گمنام شهرستان ملارد واقع در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کردند.

وزیر جهاد کشاورزی سپس از شرکت کشت و صنعت قارچ ملارد، بزرگترین واحد پرورش قارچ در پایتخت قارچ ایران (ملارد) که به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین واحد پرورش قارچ کشور نیز شناخته می شود و از سال 1368 مشغول به کار است بازدید کردند.

واحد کشت و صنعت قارچ ملارد با تولید سالانه 6000 تن قارچ دکمه ای و 60 هزار تن کمپوست قارچ برای 600 نفر اشتغال مستقیم و برای 5000 نفر اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد کرده است، در فضایی به مساحت 40 هزار متر مربع فعالیت دارد و فاز توسعه این واحد نیز در حال اجرا می باشد.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از کشت و صنعت قارچ ملارد
بازدید وزیر جهاد کشاورزی از کشت و صنعت قارچ ملارد

سید جواد ساداتی نژاد و هیات همراه در ادامه از ورزشگاه 5000 نفری شهرستان ملارد بازدید کرد و مسائل و مشکلات موجود در این ورزشگاه را نیز بررسی نمودند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه جریان سفر یک روزه به شهرستانهای غرب استان تهران از مزرعه 420 هکتاری اوقاف محصولات زراعی و سایت پرورش ماهی در شهرستان بادامک از توابع شهرستان شهریار بازدید به عمل آوردند.

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید خود از پروژه های بخش کشاورزی شهرستان های غرب استان تهران اظهار داشت: منطقه ملارد و شهریار، منطقه مستعدی در حوزه کشاورزی است و تلاش شد اعتبارات خوبی در مصوبات سفر در نظر گرفته شود و در حوزه های مختلف به ویژه آبیاری نوین برای مقابله با بحران کم آبی استفاده خواهد شد.

ساداتی نژاد ادامه داد: در حوزه های ریزگرد و آبخیزداری نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: رفع تداخلات اراضی کشاورزی و منابع طبیعی از دیگر موضوعاتی است که در این منطقه مورد توجه است و در هفته آینده تیمی برای بررسی مسائل و مشکلات موجود در مالکیت اراضی و رفع تداخلات اعزام خواهد شد.

ساداتی نژاد پرورش قارچ و طیور را دو ویژگی منطقه مورد بازدید عنوان کرد و گفت: این منطقه دو ویژگی مهم دارد؛ یکی پرورش قارچ که در سطح کشور دارای جایگاه ممتازی است و ما به دلیل بهره وری مناسب آماده حمایت باهدف رشد و اشتغالزایی بیشتر هستیم و صنعت طیور که رشد خوبی داشته و مسئله تامین نهاده ها هم در اولویت است.

وی اضافه کرد : در سازمان جهاد کشاورزی تسهیلات مناسبی در صنعت طیور برای تامین نهاده های دامی درنظر گرفته شده که در سامانه بازارگاه بارگزاری شده است و ۵۰ درصد نهاده در این سامانه توسط بانک کشاورزی با تسهیلات مناسب تامین مالی می شود، ۵۰ درصد نیز به صورت اعتباری به صنعت طیور داده می شود.
وی تاکید کرد: در تولید مازاد احتمالی مرغ و تخم مرغ، شرکت پشتیبانی امور دام از این هفته خرید را آغاز کرده و روزانه تا هزار تن خرید مازاد مرغ درکشور داریم و برای ذخایر منجمد می شود.

وزیر جهاد کشاورزی از حذف عوارض صادرات چند محصول خبر داد و افزود: عوارض صادرات تخم مرغ، مرغ، شیرخشک و خامه برداشته شده و تمام تلاش ما به ویژه با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها این است که بتوانیم حمایت تولیدکنندگان را داشته باشیم و باتمام توان کنار تولیدکنندگان هستیم تا هیچ دغدغه ای نداشته باشند و پایداری و استمرار تولید ادامه یابد.
ساداتی نژاد همچنین در جریان سفر یک روزه خود به شهرستانهای غرب استان تهران با مردم این شهرستانها نیز گفتگو کرد و مشکلات آنان را شنید.

در مزارع ۴۲۰ هکتاری اوقاف در شهرستان شهریار، محصولات استراتژیک کشت می شود و احداث و بهره برداری از چند استخر پرورش ماهی، ذخیره آب، غنی سازی آب و تامین پروتئین در دستور کار قرار دارد، همچنین بیش از یک هزار راس گوسفند داشتی در این وزرعه در حال پرورش است.

منبع: ایرنا

سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر یک روزه خود در تاریخ پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ به شهرستان های غرب استان تهران از واحد پرورش قارچ ملارد نیز بازدیدی به عمل آورد و در جمع خبرنگاران بیان نمود: تمام تلاش ما به ویژه با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها این است که بتوانیم حمایت از تولیدکنندگان را داشته باشیم گفت: با تمام توان کنار تولیدکنندگان بوده تا بدون دغدغه، پایداری و استمراردر تولید ادامه یابد.

واحد کشت و صنعت قارچ ملارد با تولید سالانه ۶۰۰۰ تن قارچ دکمه ای و ۶۰ هزار تن کمپوست قارچ برای ۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۵۰۰۰ نفر اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد کرده است، در فضایی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع فعالیت دارد و فاز توسعه این واحد نیز در حال اجرا می باشد.

ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی پرورش قارچ و طیور را دو ویژگی منطقه مورد بازدید عنوان کرد و گفت: این منطقه دو ویژگی مهم دارد؛ یکی پرورش قارچ که در سطح کشور دارای جایگاه ممتازی است و ما به دلیل بهره وری مناسب آماده حمایت باهدف رشد و اشتغالزایی بیشتر هستیم و صنعت طیور که رشد خوبی داشته و مسئله تامین نهاده ها هم در اولویت است.

 

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا