اخبار صنعت قارچاخبار عمومی و گزارش

باغ گیاه‌شناسی گلستان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، ابوالفضل فرجی اظهار داشت: گلستان هزار و ۸۰۰ گونه گیاهی، در عرصه‌های مرتعی، جنگلی و بیابانی دارد که تلاش می کنیم در این باغ گیاه‌شناسی افزون بر صد گونه برخوردار از قابلیت تجاری‌سازی را پرورش دهیم.

گلستان با بیش از ۲۰ هزار هکتار وسعت، ۶۶۷ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی، ۴۵۲ هزار هکتار عرصه جنگلی و ۸۶۲ هزار مرتع دارد.

فرجی از تحقیق برای توسعه کشت قارچ ترافل خبر داد و گفت: محققان مرکز تحقیقات گلستان موفق به تولید نهال گونه بارور شده فندق و بلوط برای تولید این قارچ شدند که کاشت تجاری آن تا پایان امسال آغاز می شود.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان به فعالیت‌های پژوهشی این مرکز اشاره کرد و گفت: سالانه ۲۵۰ طرح تحقیقاتی کشاورزی کاربردی در این مرکز تهیه‌شده و نتیجه آن‌ها در اختیار بهره‌برداران و دستگاه‌های مرتبط قرار می‌گیرد.

فرجی ادامه داد: طرح‌های کاربردی محققان این مرکز در حوزه‌های منابع طبیعی، آبخیزداری، آب‌وخاک، صنایع غذایی، تولید بذر، نهال، گیاه‌پزشکی و دامپروری است.

وی افزود: معرفی سه بذر گندم مقاوم به بیماری، افزایش ۶۰۰ کیلویی تولید در واحد سطح نسبت به ارقام فعلی، دستیابی به دانش فنی استفاده از آب‌های شور و نامتعارف در بخش کشاورزی و تولید محصول سالم باغی ازجمله انار، توسعه فنی خشکه‌کاری برنج، تولید بذر کنجد مقاوم به ریزش و مبارزه با مگس مدیترانه‌ای در باغ‌ها ازجمله طرح‌های برتر محققان مرکز تحقیقات گلستان در سال جاری است.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا