جهاد کشاورزی

بحران آب در مازندران بسیار جدی است

خشکسالی و بحران آب

هاگ: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه بحران آب در مازندران بسیار جدی است، گفت: کشت گلخانه‌ای محصولات کشاورزی به دلیل اهمیت بالایی که دارد نسبت به فضای باز ۱۰ برابر افزایش عملکرد و کاهش مصرف آب را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عزیزاله شهیدی‌فر با بیان اینکه بحران آب در کشور و به تبع آن در مازندران بسیار جدی است و بر این اساس جهاد کشاورزی به سمت کشت گلخانه‌ای محصولات کشاورزی روی آورده است، گفت: با توجه به بارش‌های پاییزه و زمستانه که در مازندران شاهد هستیم اما در فصل بهار و تابستان که زمان کاشت، داشت و برداشت محصول است دچار کم‌آبی و بی‌آبی می‌شویم، به همین دلیل سامانه‌های نوین آبیاری و انجام کشت‌های گلخانه‌ای از اهمیت بالایی در این استان برخوردار است.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی کشت محصولات گلخانه‌ای را به عنوان اولویت مهم و اصلی در دستورکار دارد و گل و گیاه زینتی، سبزی و صیفی، لیموترش، پرورش قارچ خوراکی و… به صورت گلخانه‌ای در مازندران کشت می‌شود.

شهیدی‌فر خاطرنشان کرد: کشت گلخانه‌ای محصولات کشاورزی به دلیل اهمیت بالایی که دارد نسبت به فضای باز ۱۰ برابر افزایش عملکرد و کاهش مصرف آب را به دنبال دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۵۹۰ هکتار انواع گلخانه فعال در بخش کشاورزی از صد متر تا ۱۰ هکتاری در استان داریم، گفت: پنج واحد شهرک گلخانه‌ای در مازندران داریم که محصولات گلخانه‌ای کشت می‌شود که این شهرک‌های گلخانه‌ای به اقتصاد کشاورزی نیز کمک می کند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا