اخبار اقتصادی صنعت قارچ

بحران صنعت قارچ خوراکی در کشور

ویروس کرونا و تاثیر آن بر پرورش قارچ خوراکی

بحران صنعت قارچ خوراکی در کشور، رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: بخاطر افزایش شیوع ویروس کرونا و افزایش قیمت تمام شده تولید، صنعت قارچ دچار بحران شده است.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی رجبی رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه قارچ نداریم، اظهار کرد: همه ساله در فصل تابستان، تولید قارچ به سبب نبود سیستم سرمایشی مناسب در واحد‌های سنتی ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد که امسال شیوع ویروس کرونا موجب شده تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوتی نداشته است.

او افزود: با توجه به گسترش ویروس کرونا، صادرات قارچ به دلیل باز نشدن مرز‌های کشور هنوز فعال نشده است.

رجبی ادامه داد: همه ساله در فصل تابستان، صادرات قارچ به دلیل کمبود کانتینر‌های یخچالی کاهش می‌یابد که امسال به سبب شرایط کرونا صادرات به صفر رسیده است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی با بیان اینکه صنعت قارچ دچار بحران شده است، گفت: با توجه به افزایش سرانه مصرف، قیمت قارچ کاهش نیافته است.

قیمت قارچ خوراکی

او قیمت تمام شده قارچ را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر قیمت قارچ فله ۱۸ هزار تومان و قارچ بسته بندی ۴۰ هزار تومان است.

رجبی با اشاره به اینکه تولید قارچ مازادی ندارد، بیان کرد: صنایع تبدیلی به دلیل نبود قارچ مازاد با مشکلاتی در تولید مواجه هستند.

وضعیت پرورش قارچ از قبل تا به امروز

این مقام مسئول ادامه داد: در سنوات گذشته روزانه بیش از ۴۵ تا ۵۰ تن قارچ در تهران تولید می‌شد که امسال همین میزان قارچ در کشور تولید می‌شود.

به گفته رجبی، تا پایان سال پیش بینی می‌شود که تولید قارچ به ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تن برسد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در پایان تصریح کرد: در ۶ ماه گذشته قیمت تمام شده قارچ ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد رشد داشته که همین امر موجب شده واحد‌ها دچار بحران شوند.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا