صادرات قارچ خوراکی و دارویی

امنیت کامل مرزهای مشترک ایران و عراق

صادرات قارچ به عراق در هاله ای از ابهام

معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی ناجا، گفت: گذرگاه‌های مرزی چهارگانه بین ایران و عراق باز بوده و مشکلی برای تردد در آن وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری هاگ- “احمدعلی گودرزی” در این خصوص، اظهار داشت: گذرگاه‌های مرزی چهارگانه بین ایران و عراق یعنی مرزهای شلمچه و مهران در استان خوزستان، مرز مهران در ایلام و مرز خسروی در کرمانشاه از طرف ایران باز بوده و مشکلی برای تردد در آن وجود ندارد. البته گاهی محدودیت‌هایی از طرف کشور عراق ایجاد می‌شود اما از طرف ایران مرزها باز است. گزارش ها حاکی از آن است که تردد چندانی از این مرزها در حال حاضر صورت نمی‌گیرد.

مرز مهران تا اطلاع ثانوی بسته شد و صادرات قارچ به کشور عراق در هاله ای از ابهام قرار دارد.
مرز مهران تا اطلاع ثانوی بسته شد

مرز مهران تا اطلاع ثانوی بسته شد و صادرات قارچ به کشور عراق در هاله ای از ابهام قرار دارد.

مدیرکل گمرک ایلام در نامه‌ای به مدیرکل دفتر صادرات گمرک از بسته شدن مرز مهران برای صادرات به عراق خبر داد. با توجه شیوع کرونا، کشور عراق تا اطلاع ثانوی از بسته شدن مرزهای خود با ایران خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری هاگ- طی بیاینه ایکه از طرف معاون امنیتی، انتظامی و اجتماعی استانداری ایلام، اعلام شد؛ مرز مهران تا اطلاع ثانوی بسته‌ شده است و امکان تردد مسافر و صادرات بار در آن ممکن نیست. تنش و ناآرامی‌های فعلی کشور عراق عامل مسدود بودن مرز مهران است.

در این شرایط خروج کامیون و ماشین‌های کاپوتاژ و ترانزیتی به خاک عراق تا زمان بهبود وضعیت این کشور ممنوع است. این در حالی است، ممنوعیتی برای تحویل بار به کامیون‌های طرف عراقی در پایانه مرزی مهران وجود ندارد.

مرزهای ایران با اقلیم کردستان
مرزهای ایران با اقلیم کردستان

مرزهای کشور با عراق در حال حاضر به‌جز مرزهای مشترک با اقلیم کردستان مسدود است.

به گزارش خبرگزاری هاگ- سید روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران آخرین وضعیت مرزهای تجاری کشور را تشریح کرد و گفت: گمرکات بزرگ در مرزهای آبی جنوبی کشور، روند طبیعی و عادی خود را دارند و در گمرکات بنادر شهید رجایی، شهید باهنر و جاسک در استان هرمزگان، بندر حضرت امام خمینی (ره) در استان خوزستان، گمرکات بنادر بوشهر، همچنین گمرکات بندر چابهار، فعال هستند و روال عادی تجارت خارجی در حال انجام است.

وی افزود: شرایط در مرزهای ایران با اقلیم کردستان متفاوت است به‌طوری‌که مرز باشماق و پرویزخان در حال حاضر با حفظ کلیه شرایط و نکات بهداشتی و رعایت پروتکل‌های لازم برای مقابله با ویروس کرونا، باز است و طی روز گذشته قریب به ۲۰۰۰ دستگاه از این دو مرز به اقلیم کردستان صادرات صورت گرفته است. تحارت با پاکستان، امارات و کویت متوقف است.(۱۸ فروردین ۱۳۹۹)

ممنوعیت وارداتی اقلیم کردستان عراق

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از اعمال ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های تعرفه‌ای بر واردات ۳۰ قلم کالا، توسط دولت اقلیم کردستان عراق خبر داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن با اعلام این خبر اظهار داشت: دولت اقلیم کردستان عراق به منظور حمایت از تولیدات داخلی خود نسبت به وضع ممنوعیت و محدودیت‌های فصلی برای واردات حدود ۳۰ قلم محصولات به این اقلیم برای سال ۲۰۲۰ اقدام کرده است.

او افزود: براساس این تصمیم دولت اقلیم کردستان عراق، ورود برخی محصولات کشاورزی مانند کاهو، کلم، پیازچه، قارچ، انار، انگور و تخم‌مرغ به اقلیم کردستان تا پایان سال ۲۰۲۰ ممنوع و ورود برخی محصولات از نوع میوه‌وتره‌بار و محصولات دامی، طیور و ماهی به اقلیم مذکور در ماه‌های مشخصی با افزایش عوارض از ۲۵۰ تا ۵۰۰ دینار مواجه شده است.

ممنوعیت وارداتی اقلیم کردستان عراق
ممنوعیت وارداتی اقلیم کردستان عراق

 

اخبار صادرات قارچ را در هاگ بخوانید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا