اخبار صنعت قارچاخبار عمومی و گزارش

بخشی از کارخانه قارچ بهار به دلیل مشکل زیست محیطی و بوی نامطبوع پلمب شد

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا استان همدان، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: بخش «کمپوست سازی» کارخانه قارچ در این شهرستان با دستور مقام قضایی به علت انتشار بوی نامطبوع و مشکلات زیست محیطی ناشی از آن، پلمب شد.

استصومه پارچیان، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت خط تولید کمپوست و انباشت آن در فضای باز سبب انتقال بوی نامطبوع به سمت مناطق مسکونی حاشیه این کارخانه به‌ویژه شب هنگام شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال شکایت اهالی کوی پاسداران و شهرک فرهنگیان در خصوص انتشار بوی نامطبوع ناشی از کمپوست سازی قارچ و بی‌توجهی این واحد به اخطاریه‌های صادره و انجام ندادن کاری برای رفع آلودگی هوا، با هماهنگی فرماندار و دادستان، خط تولید کمپوست این واحد پلمب شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار یادآوری کرد: مدیر این واحد باید با مشاورین ذی صلاح مورد اعتماد و تایید محیط زیست برای دریافت مشاوره های فنی لازم درباره چگونگی رفع آلایندگی هوای این واحد قرارداد منعقد کند اما با وجود اخطارهای متعدد از چند سال پیش تاکنون و بی توجهی مسئول واحد، با هماهنگی قضایی نسبت به متوقف کردن خط تولید کمپوست اقدام شد.

پارچیان توضیح داد: مسئولان این واحد باید برای جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع نسبت به تولید کمپوست در محل مسقف و نصب بیوفیلتر اقدام کند.

وی بیان کرد: این واحد تولید قارچ در طول روز کمپوست تولید می‌کند اما به علت انباشت آن در محوطه و زمان بر شدن استفاده از آن، شب هنگام وزش باد بوی نامطبوع آمونیاک ایجاد شده در فرایند تولید کمپوست را به داخل شهر منتقل می‌کند.

پارچیان تاکید کرد: اداره محیط زیست شهرستان بهار از چند سال پیش تاکنون برای این واحد تولیدی به علت مشکلات زیست محیطی اخطاریه صادر و مدیر واحد را به مرجع قضایی معرفی کرده است که در یک نوبت به پرداخت جریمه نقدی نیز محکوم شد.
شهرستان بهار با ۱۱۹ هزار نفر جمعیت، سه بخش، ۶ دهستان و ۷۷ روستا در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز استان همدان واقع شده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا