اخبار علمی حوزه قارچ

برای پیشگیری از کرونا قارچ بخورید

ویتامین‌ها با افزایش تولید گلبول‌های سفید خون، فرآیند مبارزه با عفونت را تقویت می‌کند

برای پیشگیری از کرونا قارچ بخورید. برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و عوامل بیماری‌زا به‌ویژه کرونا ویروس در این مقطع زمانی، باید ضمن رعایت نکات بهداشتی، توصیه‌های تغذیه‌ای مربوط به مواد مغذی و مواد غذایی را نیز جدی گرفت.

به گزارش خبرگزاری هاگ- فتح‌الله پور علی، مدیر گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت کشور با برشماری برخی منابع غنی منیزیم، سلنیوم و روی، گفت: منابع غذایی حاوی روی، منیزیم و سلنیوم تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن بوده که در بافت قارچ خوراکی یا به اصلاح دکمه‌ای به فراوانی یافت می‌شود.

وی در خصوص برای پیشگیری از کرونا قارچ بخورید با اشاره به نقش شامل ویتامین‌ها در تقویت سیستم ایمنی بدن، اظهار کرد: ویتامین‌های موجود در قارچ خوراکی نقش بسیار مهمی در پشتیبانی، بازسازی، تقویت سیستم ایمنی و مقاوم‌سازی بدن داشته و با توجه به آنتی‌اکسیدان بودن، به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد بدن به سیستم ایمنی کمک کرده و به نظر می‌رسد که این ویتامین‌ها با افزایش تولید گلبول‌های سفید خون، فرآیند مبارزه با عفونت را تقویت می‌کند.

ازجمله این ویتامین‌ها موجود در قارچ E با نقش آنتی‌اکسیدانی و همچنین ویتامین D هم نقش بسیار مهمی در جذب کلسیم و رشد استخوان‌ها داشته و مطالعات جدید، حکایت از نقش داشتن این ویتامین در حفاظت از سیستم ایمنی دارند.

اخبار علمی حوزه قارچ را در هاگ بخوانید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا