خواص قارچ ، فواید و ارزش غذایی انواع قارچ ها

رژیم غذایی مناسب کاهش وزن

پیروی‌کردن از رژیم غذایی پر پروتئین و کم‌ کربوهیدرات، می‌تواند به میزان قابل‌توجهی در کاهش وزن موثر باشد.

به گزارش هاگ به نقل از سرویس ترجمه ایمنا، افراد باید به منظور کاهش وزن از رژیم غذایی سالم پیروی کنند و فعالیت بدنی خود را افزایش دهند. زمانی که افراد می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان نتیجه مؤثری را مشاهده کنند، بهتر است از رژیم غذایی پر پروتئین و کم کربوهیدرات پیروی کنند. در این نوع رژیم غذایی مصرف کربوهیدرات کاهش پیدا می‌کند و میزان مصرف پروتئین به بالاترین حد خواهد رسید. در حالت ایده‌آل، انرژی بدن از طریق مصرف کربوهیدرات تأمین می‌شود، اما زمانی که بدن کربوهیدراتی برای تبدیل به انرژی دریافت نکند، چربی‌ها را تجزیه می‌کند. در ادامه به معرفی مواد غذایی می‌پردازیم که در رژیم غذایی پر پروتئین و کم کربوهیدرات مصرف می‌شوند:

تخم‌ مرغ

در صورتی که قصد دارید یک رژیم غذایی پرپروتئین و کم‌کربوهیدرات را دنبال کنید در وعده صبحانه از تخم‌ مرغ استفاده کنید. تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است و حداقل میزان کربوهیدرات را دارد. تخم‌ مرغ یکی از سالم‌ ترین مواد غذایی است که می‌توان آن را به روش‌های مختلف مصرف کرد.

تخم‌مرغ

لبنیات

محصولات لبنی با پروتئین بالا مانند ماست و پنیر بسیار سالم هستند و انرژی لازم بدن را تأمین می‌کنند؛ به خصوص زمانی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می‌کنید. این مواد غذایی سرشار از مواد مغذی مانند کلسیم، فسفر، ویتامین A، ویتامین D، پتاسیم، روی، کولین و منیزیم است.

رژیم غذایی مناسب کاهش وزن

آجیل و دانه‌ های خوراکی در رژیم غذایی مناسب کاهش وزن

بادام، کره بادام‌زمینی، تخم کدو تنبل، دانه چیا و تخمه آفتاب‌گردان سرشار از پروتئین است و حاوی مقدار کمی کربوهیدرات هستند به همین دلیل مصرف آن‌ها باعث کاهش وزن می‌شود.

آجیل و دانه‌ها

سبزیجات غیرنشاسته‌ای

سبزیجات غیرنشاسته‌ای شامل کلم بروکلی، اسفناج، مارچوبه، قارچ، گل کلم و فلفل می‌شود. این مواد غذایی سرشار از پروتئین است، اما کربوهیدرات بسیار کمی دارند؛ بنابراین برای کاهش وزن بسیار مناسب هستند. مصرف سبزیجات تأثیرات مثبت قابل توجهی بر سلامت افراد دارد.

سبزیجات غیرنشاسته‌ای

مزایا و معایب پیروی کردن از رژیم غذایی مناسب کاهش وزن

پیروی کردن از رژیم غذایی پرپروتئین و کم‌کربوهیدارت علاوه بر اینکه باعث کاهش وزن می‌شود به بهبود سطح قند خون نیز کمک می‌کند و خطر ابتلاء به فشار خون بالا و کلسترول بالا را نیز کاهش می‌دهد. افرادی که کلیه آن‌ها مشکل خاصی ندارد می‌توانند به راحتی از این رژیم غذایی پیروی کنند، اما افرادی که از بیماری‌های کلیوی رنج می‌برند باید از مصرف غذاهایی با پروتئین بالا دوری کنند.

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که رژیم غذایی با پروتئین بالا خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. منابع سرشار از پروتئین مانند محصولات لبنی و دیگر غذاهای پرچرب باعث افزایش سطح کلسترول خون می‌شود؛ بنابراین خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی افزایش پیدا می‌کند.

برای آگاهی از خواص قارچ، هاگ را دنبال کنید.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا