حوادث صنعت قارچ

برخورد با تجمعات غیرقانونی خرید و فروش قارچ دنبلان

قارچ دنبلان سرمایه عمده ایست که در جنگل‌ها رشد می‌کند

برخورد با تجمعات غیرقانونی خرید و فروش قارچ دنبلان، فرماندار کلاله طی اظهارات خود در خصوص نحوه فروش قارچ عنوان کرد: تمامی خریداران در ساعت مقرر در محل هفته بازار کلاله با غرفه‌های رزرو شده به خرید و فروش قارچ دنبلان ادامه دهند و با تجمع افراد غیر از مکان معین‌ شده، برخورد جدی صورت می‌گیرد.

برداشت نادرست قارچ دنبلان از جنگل‌ها

به گزارش خبرگزاری هاگ؛ محمد حمیدی در حاشیه برگزاری جلسه ساماندهی خریدوفروش “دنبلان” در شهرستان کلاله که اکثر خریداران قارچ “دنبلان” در آن حضور داشتند، بیان کرد: برداشت این محصول به‌صورت نادرست از جنگل‌ها و مراتع، ضرر جبران‌ناپذیری به طبیعت وارد می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تأکید بر ارزش این ماده خوراکی، اضافه کرد: قارچ دنبلان سرمایه عمده ایست که در جنگل‌ها رشد می‌کند که می‌توان گفت جزئی از سرمایه‌ی ملی است.

پتانسیل گران‌بها در استان

حمیدی در سخنان خود ضمن اشاره به تجمعات غیرقانونی خرید و فروش قارچ دنبلان و وجود این سرمایه و نعمت در گلستان، در همین راستا ادامه داد: کسانی که در این حوزه کار می‌کنند قاعدتاً  باید مجوز کار داشته باشند و ضرری به طبیعت وارد نکنند.  نماینده عالی دولت در کلاله به‌منظور ساماندهی، نظارت و جلوگیری از هرگونه تنش و  همچنین رفع سد معبر در حاشیه جاده ورودی کلاله؛ عنوان کرد: تمامی خریداران قارچ باید ساماندهی و فروشندگان در محل یکشنبه‌بازار کلاله و در  همان غرفه‌ها با هماهنگی شهرداری مستقر شوند.

برخورد با تجمعات غیرقانونی خرید و فروش قارچ دنبلان
جلسه هماهنگی

شایان‌ ذکر است در اختتامیه این جلسه، ۷ نماینده به منظور ارتباط با فرمانداری و ادارات مرتبط و ساماندهی بهتر، با رأی‌گیری انتخاب شدند.

اسامی انتخاب‌ شدگان این جلسه به شرح زیر می‌باشند:

۱. قاسم تکه

۲. ارازمحمد عربی

۳. موسی گرایلی

۴ عبدلله نامی

۵. احمد اقلی

۶. فاضل قربانی

۷. غفور آغنجیک


همچنین گفتنی است قارچ دنبلان به علت خواص زیادان با قیمت‌های بالای ۳۰۰ هزار تومان در منطقه خریدوفروش می‌شود.

اخبار حوادث صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا