اخبار تولید قارچ سراسر کشور

آغاز برداشت قارچ دکمه‌ای در شهرستان تالش

سطح اراضی قابل‌کشت تالش ۲۷ هزار هکتار است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تالش از آغاز برداشت قارچ دکمه‌ای از ۲۲۰ واحد تولیدی این محصول، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هاگ- سید “علی موسوی” روز دوشنبه مورخ ۹ دی‌ماه، اظهار کرد: کشت قارچ دکمه‌ای با حمایت جهاد کشاورزی در قالب توسعه مشاغل خانگی و توسط علاقه‌مندان به تولید این محصول در فضاهایی نظیر انبارها و اماکن مختلف در روستاها انجام می‌گیرد. وی دلیل روی آوردن جوانان و بانوان روستایی به این کار را اشتغال‌زایی و کم‌هزینه بودن اجرای طرح تولید قارچ دکمه‌ای مطرح نمود.

پیش‌بینی تولید در سال جاری

مدیر جهاد کشاورزی تالش پیش‌بینی کرد که در سال جاری ۲۰۰ تن قارچ دکمه‌ای به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در این شهرستان تولید و به بازارهای مصرف عرضه شود. موسوی در رابطه با فعالیت‌های این استان، افزود: سطح اراضی قابل‌کشت تالش ۲۷ هزار هکتار است و ۳۰ هزار بهره‌بردار در آن به کشت و زرع محصولات کشاورزی مشغول هستند.

گفتنی است، قارچ‌های خوراکی، سرشار از مواد غذایی موردنیاز بدن انسان نظیر آب، چربی و ویتامین هستند و ارزش غذایی قارچ به میزان و کیفیت پروتئین آن بستگی دارد. لازم به ذکر است، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش‌های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

برداشت قارچ خوراکی دکمه‌ای از تعداد ۲۵۰ واحد تولیدی در شهرستان تالش آغاز شده است

برداشت قارچ خوراکی دکمه‌ای از تعداد ۲۵۰ واحد تولیدی در شهرستان تالش آغاز شده است

برداشت قارچ خوراكی در تالش، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تالش طی سخنانی از برداشت قارچ خوراکی دکمه‌ای توسط ۲۵۰ واحد تولیدی در شهرستان تالش خبر داد.

سید علی موسوی توضیحات بیشتر در خصوص برداشت قارچ خوراكی در تالش، اضافه کرد: برداشت قارچ خوراکی دکمه‌ای از تعداد ۲۵۰ واحد تولیدی در شهرستان تالش آغازشده است.

مدیر جهاد کشاورزی تالش با اشاره به میزان فعالیت در حوزه تولیدات کشاورزی گفت: ۳۰ هزار کشاورز و بهره‌بردار در ۲۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت و زرع مشغول هستند.

گفتنی است شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش‌های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

افزایش تولید ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته

این مقام مسئول تالش در ادامه سخنان خود ابراز امیدواری کرد: پیش‌بینی می‌شود مقدار ۲۲۰ تن محصول به ارزش اقتصادی ۱۳ میلیارد ریال تولید گردد، که نسبت به سال گذشته ۱۰ در درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در اختتامیه سخنان خود این نکته را یادآور شد: در سال ۹۶ تعداد ۲۸ نفر از متقاضیان تولید قارچ دکمه‌ای، جهت دریافت مبلغ ۱۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت به بانک‌های عامل معرفی‌شده‌اند.(۱۴ بهمن ۱۳۹۶)

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا