اخبار جهان در حوزه قارچ

انفجار برداشت قارچ در جنگلهای رومانی

برداشت روزی یک تن قارچ به جای 100 کیلوگرم در جنگلهای رومانی

به گزارش هاگ از رومانیا پست انگلیش برداشت قارچ در چند ماه گذشته، در جنگلهای رومانی به دلیل بارانهای بسیار زیاد، از روزی 100 کیلوگرم به روزی یک تن رسید.

بارندگی‌های شدید این ماه در رومانی، باعث نجات فروشندگان قارچ محلی شده است.  پس از یک تابستان خشک، جنگل‌ها دوباره شاداب شده‌اند، و قارچ‌های کوچک و بزرگ محلی در همه جا پیدا می‌شوند، که اکثر آنها مهمان بشقاب آلمانی‌ها و ایتالیایی‌ها خواهد شد.

قارچ‌ها به محض این که از جنگل چیده شده و جمع‌آوری شوند، در شرایط خاصی نگهداری می‌شوند تا در کارخانه‌ای در نزدیکی نواچی در گورج فرآوری شوند.

کارمند یکی از این قارچ فروشی‌ها می‌گوید: «قارچ‌ها را می چینم، سپس روی الک پهن می‌کنم تا خشک شود، امسال از نظر قارچ سال خیلی پرباری بود. البته به دلیل مقدار زیاد تولید قارچ، قیمت آن پایین آمده و بیشتر از دو یورو خرید و فروش نمی‌شود.

ماریوس پاراشیوسکو، صادرکننده قارچ می‌گوید: «سال امیدوارکننده‌ای است، اما مشکل اینجا است که ما پرسنل و نیروی کار نداریم.»

قارچ‌های کوه‌های Bistriţa و Stânişoara که به مرکز جمع‌آوری قارچ در شهرستان Neamț می‌رسند، عموما کیفیت خوبی دارند و نسبتا بزرگ هستند.

Aanei Liliana، مدیر مرکز جمع آوری قارچ جنگلهای رومانی می‌گوید: «در حال حاضر مرکز پر از قارچ است، و به نظر می‌رسد امسال سال انفجار قارچ باشد، درست یک ماه پیش نهایتا روزی 100 کیلوگرم قارچ جمع‌آوری می‌کردیم، ولی اکنون حدودا یک تن جمع‌آوری می‌کنیم.»

برداشت قارچ چند هفته طول می‌کشد و به نظر می‌رسد رومانیایی‌ها روزهای پرقارچ خوبی را سپری می‌کنند.

اخبار جهان در حوزه قارچ را در هاگ بخوانید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا