اخبار عمومی و گزارش

برداشت قارچ دنبلان در مشکین شهر

برگزاری کارگاه پرورش قارچ در مشکین شهر

همراه ما باشید با گزارشی از برداشت قارچ دنبلان در مشکین شهر، ارزش تغذیه ای این قارچ به جهت دارا بودن بیش از ۱۵ نوع پروتئین و ویتامین بیشتر می شود. در رشد و تکثیر کوهی هیچ ماده شیمیایی دخیل نیست و تا کنون توسط انسان دست‌کاری ژنتیکی نشده است.

در گونه‌های مختلف به رنگ‌های قرمز تیره، خاکستری، سفید، بنفش و سیاه یافت می‌شود ولی لذیذترین نوع آن دارای پوسته سیاه رنگ است دنبلان سیاه کوهی که از مراتع به دست می آید، گران قیمت ترین و خوشمزه ترین نوع قارچ خوارکی و دارویی در جهان است. دنبلان کوهی با بویی قوی سرشار از پروتئین، چربی، قند و مواد نشاسته ای، کلسیم، فسفر، آهن، پتاسیم، تیامین، نیاسین و ریبوفلاوین به همراه آب است. برداشت قارچ دنبلان در مشکین شهر هرسال انجام می شود.

به جهت اشتغال زایی و کمک به معیشت خانوار ها، کارگاه آموزشی، مهارتی پرورش قارچ دکمه ای در پایگاه علمی شهید قاضی شهرستان مشگین شهر (توابع استان اردبیل) برگزار شد.

برگزاری کارگاه پرورش قارچ در مشکین شهر
برگزاری کارگاه پرورش قارچ در مشکین شهر

شرکت کنندگان در این دوره که بصورت فشرده در یک روز برگزار گردید، با انواع قارچ خوراکی ، شناسایی قارچ خوراکی از سمی ، ارزش غذایی و دارویی قارچ ها ، چگونگی تجهیز سالن قارچ ، ابزار مورد نیاز پرورش قارچ ، مراحل تولید قارچ ، آفات و بیماری ها پرورش قارچ خوراکی ، آماده کردن بذر ، تولید مثل بافت قارچ و … آشنا شدند.

 

منبع: خبرگزاری علم و فناوری استان اردبیل

رویش قارچ خر شهرستان گراش

همراه ما باشید با گزارشی از رویش قارچ خر شهرستان گراش استان فارس

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا