جهاد کشاورزی

مجتمع پرورش قارچ کیش املش در استان گیلان

افتتاح سالن پرورش قارچ خوراکی در املش

در بازدید از مجتمع پرورش قارچ کیش املش در استان گیلان بیان شد: ۲۸۰۰ تن قارچ خوراکی سالانه در گیلان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

جزییات خبر

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز در طی به عمل آمدن بازدید از مجتمع پرورش قارچ در روستای سوخته کیش املش عنوان کرد: سالانه ۲۸۰۰ تن قارچ خوراکی در گیلان تولید می‌شود که پیش‌بینی می‌شود امسال به ۳۵۰۰ تن برسد.

علی درجانی همچنین در بازدید از سرده نه کشاورزی لرد اسرا که بر رودخانه کیارود شهر رانکوه املش احداث شد اضافه کرد: این سردهنه که مرمتان به شکل سنتی آغازشده است تا هفته آینده آبگذری می‌شود تا آب زراعی ۵۰۰ هکتار از شالیزارهای ۵ روستای بخش رانکوه تأمین شود.

درجانی همچنین در خصوص میزان اعتبار اختصاص‌یافته به این طرح افزود: برای ساخت بند انحرافی بر روی سردهنه لردا سرا در رودخانه کیارود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص‌یافته است.

راه اندازی کارگاه و برداشت قارچ خوراکی در روستای سوخته كيش املش

روستای سوخته کیش املش در استان گیلان قرار دارد. این مجتمع می تواند نیاز بازار این منطقه را فراهم کند. شهرستانهای اطراف نیز اهداف خوبی برای انتقال بار مازاد این مزرعه می‌باشد. قارچ با داشتن خواص و فواید فراوان محصول خوبی برای جای دادن در سبد غذایی خانوار است. علاوه بر سلامت افراد سلامت جامعه را نیز در بر می گیرد.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا