اخبار عمومی و گزارش

مزارع پرورش قارچ خوراکی فارسان

لوله و اتصالات آب‌رسانی از سوی جهاد کشاورزی استان در اختیار کشاورزان قرار گرفت

مزارع پرورش قارچ خوراکی فارسان، به گزارش هاگ، مبلغ  ۱۵۰ میلیارد ریال برای گازرسانی به مزارع پرورش قارچ، دامداری‌ها، مرغداری‌های جونقان از توابع شهرستان فارسان و با هدف بهبود مدیریت مصرف انرژی و افزایش تولید هزینه شد.

سیدهادی صالحی تاکید کرد: هرچند شهرستان فارسان از لحاظ حجم تولید محصولات کشاورزی رتبه سوم چهارمحال و بختیاری و از نظر ارزش ریالی در تولیدات این بخش جایگاه هشتم تا نهم استان را دارد، اما به‌علت خام‌فروشی و نداشتن اولویت کشت از سوی کشاورزان منجر به ارزش افزوده سودآور نیست.

وی یادآور شد: در همین راستا برنامه‌ریزی و عملیاتی کردن طرح‌هایی به‌منظور اجرای رویکرد و روش‌های نوین و علمی در حوزه کشاورزی شهرستان فارسان که در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده، در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار فارسان اظهار داشت: جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری به‌منظور توسعه بخش کشاورزی مناطق مختلف استان از جمله شهرستان فارسان تسهیلات مطلوب و مناسبی از ردیف‌های مختلف بودجه‌ای اختصاص داده، که بایستی به نحو شایسته‌ای از آن بهره‌گیری شود.

وی با اشاره به برنامه‌های جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری برای بهبود مصرف آب و افزایش تولید محصولات کشاورزی گفت: امسال لوله و اتصالات آب‌رسانی از سوی جهاد کشاورزی استان در اختیار کشاورزان قرار گرفت تا نسبت به لوله‌کشی آب‌رسانی به باغ‌ها و مزرعه‌های کشاورزی با هدف صرفه‌جویی در مدیریت و بهبود مصرف آب و تولید بیشتر محصولات اقدام شود.

صالحی بهره‌مندی از روش‌های دانش‌بنیان برای گلخانه‌های کشاورزی شهرستان فارسان را جزو برنامه‌های اولویت‌دار مسئولان این شهرستان در دولت سیزدهم اعلام و تاکید کرد: راه‌اندازی مجتمع‌های دامپروری در گوجان، جونقان، چلیچه و فیل‌آباد در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای آغاز عملیات اجرایی ساخت و راه‌اندازی مجتمع فناوران در فیل‌آباد همزمان دهه فجر انقلاب اسلامی سال‌جاری افزود: شهرستان فارسان با برخورداری از زمین‌های شیب‌دار فراوان و اقلیم مناسب، زمینه توسعه بخش کشاورزی را دارد.

گازرسانی به مزارع پرورش قارچ خوراکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن پرداخته شود تا هزینه تمام شده محصول برای پرورش دهندگان مقرون به صرفه باشد.


اگر به گفتگو نحوه حمایت دولت از تولیدکنندگان قارچ های خوراکی کشور علاقه‌مند هستید، به بخش تالار گفتگوی هاگ بروید و تجربیات خود را در این باره با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به علاوه مشکلات خود را می‌توانید در بخش مشاوره هاگ از متخصصان خبره هاگ بپرسید.

تامین ۱۲ درصد تولیدات کشاورزی در فارسان
مزارع پرورش قارچ خوراکی فارسان

تامین آب مجتمع دام و قارچ در فارسان

شهرستان فارسان تامین کننده ۱۲ درصد محصولات کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، سرپرست جهاد کشاورزی استان از بررسی طرح‌های نیمه تمام از جمله تامین آب، مجتمع دام و قارچ در این شهرستان خبر داد.

آقای برزگر همچنین ازجهت دهی به طرح‌های زراعت چوب، صنایع جانبی بخش کشاورزی و مجتمع‌های دامپروری خبر داد.
شهرستان فارسان در فاصله ۴۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.(۲۷ شهریور ۱۴۰۱ )

 

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع پرورش قارچ جونقان

در جریان سفر هیئت دولت به استان چهارمحال و بختیاری انجام شد، وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع پرورش قارچ دکمه ای جونقان شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع پرورش قارچ دکمه ای جونقان شهرستان فارسان
مزارع پرورش قارچ خوراکی فارسان

به گزارش هاگ به نقل از خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر استانی هیئت دولت به استان چهارمحال و بختیاری، از مجتمع پرورش قارچ جونقان شهرستان فارسان بازدید کرد.

گفتنی است، این مجتمع ۱۲ هکتار مساحت و ۱۸ واحد احداثی دارد و ظرفیت تولید سالیانه ۵ هزار تن قارچ را دارد.

لازم به ذکر است، این مجمتع ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم داشته و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

استان چهارمحال و بختیاری رتبه ۷ تولید قارچ در کشور را دارا است.(۲۱ خرداد ۱۴۰۱)

بررسی 6 طرح در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری
بررسی 6 طرح در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع بخش کشاورزی مزارع پرورش قارچ خوراکی فارسان

بررسی 6 طرح در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

دو طرح کشت محصولات گلخانه، سه طرح پرورش دام و یک طرح پرورش قارچ خوراکی در شهرستان های شهر کرد، بروجن فارسان و کیار با حضور مجریان طرح مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش هاگ به نقل از خبرنگار ایانا در استان چهار محال و بختیاری، حسین بهرامی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی است چهارمحال و بختیاری گفت :۶ طرح در نشست کمیته کارشناسی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت.

بهرامی افزود: دو طرح کشت محصولات گلخانه، سه طرح پرورش دام و یک طرح پرورش قارچ خوراکی در شهرستان های شهرکرد، بروجن، فارسان و کیار با حضور مجریان طرح مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: امهال تسهیلات، پرداخت اقساط وام، واگذاری اراضی از موارد بررسی شده در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بخش کشاورزی بود.

نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بخش کشاورزی چهار محال و بختیاری با حضور معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی، دبیر ستاد، مدیر امور باغبانی، نماینده بانک کشاورزی، نماینده اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان، بانک توسعه تعاون، مهر اقتصاد و نماینده اداره آب و مجریان طرح در در دفتر معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان برگزار شد.(۸ خرداد ۱۴۰۱)

خام‌فروشی کشاورزان گلستانی را فقیر کرد

رفع تداخلات ۱۰ هزار هکتار از اراضی فارسان در دستور کار جهادکشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای رفع تداخلات آزادسازی ۱۰ هزار هکتار از اراضی فارسان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، عطاء‌الله ابراهیمی صبح امروز در سفر به شهرستان فارسان گفت: این شهرستان با ۳.۵ درصد وسعت ۱۲ درصد از تولیدات کشاورزی را به خودت اختصاص داده که حدود ۸ هزار نفر در این بخش مشغول فعالیت هستند.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری کشتارگاه صنعتی جونقان را پتانسیل، این شهرستان دانست و افزود: فارسان قطب زراعت چوب است و پژوهشکده طیور ظرفیت دیگر فارسان می‌باشد، همچنین ۱۳ هزار هکتار از ۱۶ هزار هکتار این شهرستان تحت آبیاری هستند که این یک فرصت برای شهرستان محسوب می‌شود.

ابراهیمی ارزش تولیدات کشاورزی فارسان را یک هزار میلیارد تومان دانست و ادامه داد: ۳۱ واحد مرغداری، ۱۳۰ هزار واحد دامی سبک، ۲۴ هزار واحد دامی سنگین، یک مجتمع دامپروری، یک مجتمع پرورش قارچ و قطب تولید علوفه بخشی از ظرفیت‌های کشاورزی این شهرستان است.

وی بیان داشت: در سال گذشته چهار میلیارد و ۵۵۷ میلیون تومان مصوبه بخش کشاورزی بوده که پنج میلیارد و ۲۰۰ تومان از اعتبارات استانی و معادل همین نیز از اعتبارات ملی برای توسعه بخش کشاورزی تخصیص داده شده که حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ تومان از اعتبارات استانی در قالب ۱۸ سرفصل برنامه‌‌ای تخصیص پیدا کرده و مشکلی در جذب اعتبارات وجود ندارد.

ابراهیمی با بیان اینکه پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی خوبی دارند، اظهار کرد: لایروبی و مرمت قنوات، احداث جاده‌های بین مزارع، ایجاد مجتمع دامپروری سبک و سنگین اهم پروژه‌های در حال انجام است که برنامه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ نیز آماده شده است.

وی به رفع تداخلات اشاره کرد و گفت: حدود چهار الی پنج پلاک از پلاک‌هایی که دارای اختلاف بین مستثنیات مردم و اراضی ملی بود رفع مشکل شد و حدود ۱۰ هزار هکتار نیز جدیداً قرارداد بسته شده تا حق و حقوق مردم به آنان بازگردانده شود.

پایان اجرای عملیات کاداستر در فارسان

 مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه با بیان اینکه عملیات کاداستر در اراضی ملی فارسان به پایان رسیده است، گفت: این شهرستان فاقد پوشش جنگلی است و عمده چرای دام‌های این منطقه در مراتع صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی اثربخشی غیرمستقیم در توسعه دارد، افزود: در سال گذشته از مجموع اعتبارات استانی با بُرش استانی ۵.۹ درصد و تخصیص ۳۴ درصد اعتبارات در قالب ۹ طرح و ۱۴ پروژه ۶۹ درصد پیشرفت کاری انجام شد و اعتبارات ملی در قالب چهار پروژه، بُرش استانی پنج درصد و پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد را داشته است.

اصغر احمدی ادامه داد: برنامه‌های اجرایی سال جاری با اعتبارات ملی و بدون مشارکت در قالب۶ پروژه و اعتبار هشت میلیارد و ۱۹۶ میلیون تومان و برنامه‌های مشارکت محور در قالب چهار پروژه و اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان برنامه‌ریزی شده است.(۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱)

مزارع پرورش قارچ خوراکی فارسان
مزارع پرورش قارچ خوراکی فارسان

 

بررسی مشکلات شهرستان فارسان

پیشرفت طرح‌های عمرانی در دست اجرای شهرستان فارسان بررسی شد.

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، با حضور سرپرست معاونت عمرانی استاندار مشکلات طرح‌های عمرانی شهرستان فارسان بررسی شد.

آقای حیدری گفت: برای تکمیل بسیاری از طرح‌های عمرانی این شهرستان بازه زمانی مشخص شد و برای بسیاری دیگر از طرح‌ها اعتبار در نظر گرفته شده است.
قلعه سردار اسعد بختیاری، مجتمع قارچ، استخر شنا جونقان، چشمه بلبل، سالن ورزشی چلیچه و مشکلات دانشکده هنر و ترمینال مسافربری و مصلای این شهرستان از مهمترین این طرح‌ها است.(۸ فروردین ۱۴۰۱ )

بررسی مشکلات شهرستان فارسان
مزارع پرورش قارچ خوراکی فارسان
بررسی مشکلات شهرستان فارسان
بررسی مشکلات مزارع پرورش قارچ خوراکی فارسان
بررسی مشکلات شهرستان فارسان
بررسی مشکلات مزارع پرورش قارچ خوراکی فارسان
بررسی مشکلات شهرستان فارسان
بررسی مشکلات مزارع پرورش قارچ خوراکی فارسان
بررسی مشکلات شهرستان فارسان
بررسی مشکلات مزارع پرورش قارچ خوراکی فارسان
بررسی مشکلات شهرستان فارسان
بررسی مشکلات مزارع پرورش قارچ خوراکی فارسان

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا