اخبار عمومی و گزارش

گردشگری سرعین ارزش افزوده بیشتری را تولید می‌کند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل

به گزارش هاگ به نقل از ایرنا – اردبیل رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش‌های مختلف بویژه بخش گردشگری استان خبر داد و گفت: برای معرفی جاذبه های گردشگری سرعین به گردشگران داخلی و خارجی و توسعه متوازن این شهر توریستی یک برنامه بلند مدت تدوین می‌شود.

به گزارش ایرنا، داود شایقی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری سرعین با اعلام این خبر اظهار کرد: سرمایه گذاری در راه اندازی بخشهای مرکز بین المللی تحقیق و توسعه بذر قارچ خوراکی، کمپوست، محصولات صنعت ساختمان، توسعه شهرک‌های گلخانه ای، آب معدنی و پروژه گردشگری باغمیشه در اولویت قرار گرفته و پیش بینی می‌شود همه این طرح‌ها در سال آینده راه اندازی شده و تولید و عرضه محصولات با کیفیت به صورت ملی و بین المللی تحقق یابد.

تدوین یک برنامه بلندمدت برای توسعه متوازن شهر توریستی سرعین

وی با بیان اینکه گردشگری سرعین می‌تواند تولید ثروت و ارزش افزوده بیشتری به همراه داشته باشد، گفت: طرح های متعدد گردشگری در این  شهرستان در حال اجراست که با به نتیجه رسیدن این طرح‌ها ظرفیت اشتغالزایی و رونق اقتصادی منطقه جهش بیشتری خواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه نگاه به توسعه سرعین نباید نگاه فصلی و یا مقطعی باشد، افزود: سرعین برند ملی و بین المللی است و ضروری است پذیرش توریسم خارجی مطابق با استانداردهای سطح دنیا در سرعین با هدف افزایش سرانه درآمدی مردم ارتقا یابد.

شایقی ادامه داد: برای حضور گردشگران خارجی در سرعین در کنار احداث هتل پنج ستاره باید کلینیک های مجهز آبدرمانی به صورت ویژه (VIP) و استاندارد اجرا شده تا اقدام موثری در تحول گردشگری و افزایش درآمدزایی این بخش صورت بگیرد.

وی بیان کرد: مقرر است یک برنامه بلند مدت برای توسعه متوازن سرعین تدوین شود تا به دور از نگاه مقطعی بتوان این شهر به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کرد.

شهرستان سرعین با جمعیت ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر، در ۲۷ کیلومتری غرب اردبیل واقع شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا