اخبار عمومی و گزارش

برگزاری دوره پرورش قارچ خوراکی

آموزش به دو صورت تئوری و عملی صورت گرفته است

کارگاه آموزشی نحوه تولید و پرورش قارچ خوراکی دکمه ای، برای مددجویان حوزه حمایتی تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان جوانرود (استان کرمانشاه) برگزار شد.

در راستای برنامه ارتقاء توانمندسازی مددجویان و جامعه هدف بهزیستی، کارگاه آموزشی یک روزه کشت و پرورش قارچ برای تعداد 27 نفر از زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های دارای فرزند دوقلو و چندقلو، با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار گردید.

کارگاه آموزشی نحوه تولید و پرورش قارچ خوراکی دکمه ای
کارگاه آموزشی نحوه تولید و پرورش قارچ

در این کارگاه آموزشی، مددجویان با مراحل پرورش قارچ دکمه ای و رعایت موارد فنی داخل کارگاه از نظر دما، رطوبت، نور کافی، شرایط تهویه مطلوب، تأمین و نصب دستگاه‌های مورد نیاز تهیه بذر (اسپان قارچ) و همچنین تهیه کمپوست قارچ و خاک پوششی، ضدعفونی، آماده‌سازی سالن پرورش و نگهداری از بسترهای قارچ و برداشت آن آشنا شدند.

شیرین جاسمی مدیر حوزه آموزش جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه از برگزاری دوره آموزشی تولید قارچ دکمه‌ای در معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی کرمانشاه، خبر داد.

دوره آموزشی پرورش قارچ دکمه ای
دوره آموزشی تولید قارچ دکمه‌ای

وی در اینباره گفت: در این ورکشاپ 4 روزه، شرکت کنندگان ضمن حضور در بخش نظری (تئوری)، به مدت یک روز به صورت عملی نیز در سالن پرورش قارچ حضور یافته و از نزدیک با فرایند اجرایی تولید قارچ دکمه‌ای آشنا می شوند.

جاسمی اضافه کرد: در این دوره آموزشی پرورش قارچ، سرفصل‌هایی مانند کمپوست‌ سازی، تولید خاک‌ پوششی، طراحی و ساخت سالن کشت قارچ، هزینه‌های پرورش قارچ، اسپان ران، خاکدهی، هوادهی، برداشت قارچ، بیماری‌های قارچ، مبارزه با بیماری‌ها و حشرات و فرآوری و فروش قارچ به فراگیران ارائه گردید.

 در پایان دوره نیز گواهی شرکت در کارگاه آموزشی برای شرکت‌کنندگان صادر گردید.

یرگزاری کارگاه آموزشی نحوه تولید و پرورش قارچ خوراکی دکمه ای
یرگزاری کارگاه آموزشی نحوه تولید و پرورش قارچ خوراکی دکمه ای

منبع: روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه(۲۰ آبان ۱۴۰۲)

به گزارش هاگ، برگزاری دوره پرورش قارچ خوراکی در جهادکشاورزی آزادشهر به منظور ایجاد مهارت و توانمندسازی شرکت‌کنندگان برگزار شد.  

خانم پودینه، مسئول روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی آزادشهر، اشاره کرد که با توجه به درخواست متقاضیان برای برگزاری کلاس آموزشی پرورش قارچ خوراکی، درج اطلاعیه و فراخوان متقاضیان و رسیدن تعداد فراگیران به حد نصاب، یک دوره آموزشی مهارتی برگزار شد.

او اضافه کرد: تدریس دوره را خانم یگانه‌نژاد متقبل شده است که یکی از پرورش دهندگان مجرب شهرستان می‌باشد. پودینه تاکید کرد که آموزش یه دو صورت تئوری و عملی صورت گرفته و در آن نحوه تجهیز سالن‌های قارچ و مواردی که باید رعایت شود، برای شرکت‌کنندگان تشریح شده است. در پایان نیز، تهیه بستر برای پرورش قارچ صدفی نیز برای علاقمندان توضیح داده شد.(۱۸ آذر ۱۴۰۱)

برگزاری دوره آموزشی پرورش قارچ
برگزاری دوره آموزشی پرورش قارچ

برگزاری دوره آموزشی پرورش قارچ برای جامعه هدف بهزیستی میاندورود

به گزارش هاگ به نقل از روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان میاندورود، دوره آموزشی پرورش قارچ خوراکی برای جامعه هدف بهزیستی با حضور انیشه رئیس اداره بهزیستی شهرستان میاندورود، برگزار گردید. این دوره مهارتی آموزش پرورش قارچ بصورت رایگان و به مدت 10 ساعت برای 15 نفر از مددجویان بهزیستی با هدف توانمند سازی و اشتغال پایدار جامعه هدف در اداره بهزیستی شهرستان میاندورود برگزار شد.(۲۶ آبان ۱۴۰۰)

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا