اخبار عمومی و گزارش

نخستین جشنواره آشپزی با قارچ اصفهان

نخستین جشنواره آشپزی با قارچ باهدف حمایت از رونق تولیدات داخلی، ترویج  غذای سالم و افزایش تولیدکنندگان صنعت قارچ ، در اصفهان برگزار شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری هاگ، نخستین جشنواره آشپزی با قارچ باهدف حمایت از رونق تولیدات داخلی، ترویج  غذای سالم و افزایش تولیدکنندگان صنعت قارچ ، در اصفهان برگزار شد.

شرکت‌کنندگان:

در طول اجرای نخستین جشنواره آشپزی با قارچ اصفهان که با حضور اعضای انجمن صنفی قارچ ایران برگزار شد،450 بانو و آقا هنر آشپزی خود را به نمایش گذاشتند که پس از اعلام نظرات داوران به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا شد.

اهداف برگزاری نمایشگاه قارچ

علیرضا الماسی در سخنان خود 2 هدف اصلی را در برگزاری این جشنواره عنوان کرد و  افزود: نخستین هدف افزایش سرانه مصرف قارچ در راستای سلامت جامعه و هدف دیگر پایدار نمودن واحدهای تولیدی قارچ در سطح کشور است که تاکنون با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم مواجه شده است.

در ادامه، عضو انجمن صنفی قارچ ایران خاطرنشان کرد: با برگزاری این جشنواره‌ها امید می‌رود فرهنگ استفاده از محصول قارچ در سطح کشور نهادینه شود و به طبع آن اشتغال‌زایی حاصل از افزایش واحدهای تولیدی بیشتر شود. برای آشنایی و آگاهی با ضرورت های برگزاری جشنواره قارچ این مقاله رو مطالعه کنید.

تولید سالیانه قارچ استان اصفهان

الماسی درباره ظرفیت‌های استان این‌گونه عنوان کرد: بر اساس آمار جهاد کشاورزی استان اصفهان سالیانه 13 هزار تن تولید قارچ خوراکی داریم که توسط 25 واحد صنفی فعال در این بخش تولید می‌شود که به لحاظ اشتغال‌زایی در بزرگ‌ترین تولیدکننده قارچ اصفهان 450 نفر مستقیماً مشغول به‌کار و 2 هزار نفر به‌طور غیرمستقیم مشغول به‌کار هستند.

ایران؛ ششمین تولیدکننده قارچ در دنیا

حسن افشار رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی ایران نیز در این جشنواره با اشاره به رتبه ششم ایران در تولید قارچ جهان، اضافه کرد: سرانه مصرف قارچ خوراکی در ایران بین 1.2 تا 1.5 کیلو برای هر نفر است که نسبت به سایر کشورها در رتبه پایینی قرار دارد. اخبار عمومی و گزارش

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا